Etkinlik Kategorisi: Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Etkinlik Türü: Konferans
Etkinlik Organizasyonu Yılı: 2024
Katılımcı Sayısı: 100
Özet:
İçinde bulunduğumuz yeni medya ekosisteminde içerik üretme ve tüketme süreçleri farklılaşmış ve her kullanıcının üretüketici konumuna gelmesi mümkün olmuştur. Dijital içerik üretim ve tüketim süreçleri öncelikle geleneksel ve yeni medya olmak üzere kültür, siyaset, ekonomi, sanat gibi tüm toplumsal formasyon biçimleri üzerinde hızla ve sürekli dönüşen, potansiyel olarak küresel bir etkiye sahiptir. Günümüzde bu etki, yapay zekanın enformasyon üretim süreçlerine dahil olması ve veri toplama ve işleme kapasitelerinin artmasıyla birlikte, bir yandan ülkelerin ve şirketlerin veri yönetimi ve gözetim kapitalizmi bağlamında bir yandan da kültür ve sanata etkisi dijital kültür ve dijital sanat bağlamında tartışılmaktadır. Dijital içerik üretim ve tüketim süreçleri, gündelik yaşam pratiklerinden enformasyonel kapitalizme değin farklı kapsamlardaki tartışmaları içermektedir. VII. Uluslararası Yeni Medya Konferansı Dijital içerik üretim ve süreçlerinin medya ve toplum üzerindeki çok boyutlu etkilerini tartışmaya açmaktadır.