Çimen K. (Yürütücü)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2017 - 2021
Medya, iletişim kurma ihtiyacı ile ortaya çıkmış olan, teknolojiyle birlikte gelişen bir olgudur. Haberleşme ve bilgilendirme amaçlarıyla, gazete, radyo, televizyon ve son dönemlerde yaygınlaşan internet ağı, iletişim araçları olarak kullanılmaya başlanmıştır. Medya, kitlelere yayılma konusunda büyük öneme sahip bir araç olup en çok kullanılan bilgi aktarım ve iletişim aracı olarak toplumun öğrenmesi ve merakını gidermesi konusunda çok etkilidir. Spor, bir yaşam felsefesidir, aynı zamanda insanlığın doğuşundan şu anki yaşantıya kadar uzanmış ve insanlıkla ilişkisi her geçen gün artarak devam etmekte olan bir eylemdir. Sporun fiziksel ve ruhsal etkisinin artması ile, medya spor etkinliklerini daha fazla duyurmaya başlamıştır. Spor gazete ve dergilerinin, televizyon programlarının artması, bu konudaki ilginin arttığını göstermektedir. Bu çalışmamızda, sporun ve medyanın bu iç içe geçmiş birbirini destekleyen birlikteliği düşünüldüğünde, spor medyasının bireylerin spor yapması üzerinde etkilerinin olup olmadığını incelemeyi hedefledik. Spor yapan bireylerin, yaş, cinsiyet, eğitim düzeyleri gibi demografik verilerinin analizini ve spor medyasının destekleri konusundaki fikirlerini değerlendirme hedefi ile çalışmayı hazırladık.