Ayan F. S. (Yürütücü), Akdoğan B. N., Özdemir A. E., Kaya Sağlam Ö.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2023 - 2024
Yaşlı bireyler, toplumların yol haritalarıdır ve toplumlar çağın gereklilikleri olan teknoloji, inovasyon, verimlilik, çeşitlendirme, büyüme, sürdürülebilirlik gibi kavramları takip etmenin yanında bilgi sahibi olan yaşlılarına ve ailelerine gerekli ve yeterli hizmeti ve desteği sağlayarak toplumsal bütünlüğü ve bilgi akışını devam ettirebilmelidir. Araştırmalarda, uygulanan eğitimlerin performansı arttırıcı etkisi olduğu sonucuna ulaşmıştır (Smith ve Hayton, 1999). Eğitimin benlik sayısını arttırmak, maliyeti düşürmek, daha iyi ürün ve hizmet kalitesi sağlamak, daha yüksek çalışan memnuniyetine ulaşmak, yeni teknolojinin kullanılmasını sağlamak, ekip çalışmasını geliştirmek ve daha fazla iş doyumununu sağlamak gibi sonuçları bulunmaktadır (Chiang ve ark. 2005). Eğitimlerde; yer, yöntem ve araçlar doğru bir şekilde belirlenmelidir. Eğitim yapılacak yer katılacak personelin ulaşımının kolay olacağı, aydınlatma ve ısının yeterli olacağı, eğitilenin dikkatini dağıtacak çevresel faktörlerin olmadığı bir ortam tercih edilmelidir. Zaman belirlenirken eğitime katılanların birer çalışan olduğu unutmamalı ve onların en uygun olacakları zamanlar tercih edilmelidir. Eğitim zamanı, çalışanın mesai saatleri ile birebir çakışıyorsa yönetimden de kaynaklı olarak eğitime katılımı planlandığı kişi sayısı istenildiği gibi olmayabilir (Sabuncuoğlu, 2011).
Bu araştırma, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi akademisyenleri tarafından planlanarak Beylikdüzü Belediyesi Sağlık İşleri Müdürlüğü evde bakım biriminde çalışmak üzere eğitim başvurusunda bulunan ve istihdam edilecek kişilere verilen multidisipliner gerontolojik bakım eğitiminin etkinliğini ölçümleyen nicel ve kesitsel bir müdahale çalışmasıdır. Çalışma sonunda, yaşlı bakım hizmetlerine dair bilgi düzeylerinin artırılması adına multidisipliner içerikle oluşturulan ve İGÜ Sürekli Eğitim Merkezi sertifikalandırması ile sonuçlandırılacak olan 9 günlük eğitim programının söz konusu katılımcıların bakım davranışları üzerinde olumlu etkisi olacağı düşünülmektedir.