Dijital İşletme Yönetimi ve Yapay Zeka, Selda Özbey, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.139-157, 2021
Her sektörü etkileyen dijitalleşmeden iletişim sektörü de kaçınılmaz
olarak etkilendi. Pazarlama ve halkla ilişkiler profesyonelleri geleneksel
yollarla yürüttükleri çalışmalarını dijitalleşen dünyaya göre gözden geçirmek
ve bazı açılardan değiştirmek durumunda kaldılar. Halkla ilişkilerin
çalışmalarındaki en önde gelen işletme ve hedef gruplar arasında uyumlu,
karşılıklı güven ve hoşgörüye dayalı ilişkilerin yürütülmesi, dijital dünyada
bazı açılardan daha kolay ancak bazı açılardan da daha zor olmaya başladı.
Tüm bu değişimler göz önünde bulundurularak çalışmada, halkla ilişkilerin
kurumlar tarafından sistemli bir iletişim çalışması olarak tercih edilmeye
başlanması ile beraber tarihsel süreç içinde başvurduğu iletişim modelleri,
gelinen noktada halkla ilişkiler çalışmalarının dijitalleşmeden nasıl
etkilendiği, dijitalleşen halkla ilişkilerin kullandığı araçların neler olduğu,
işletmenin itibarı ve olası kriz durumlarında iletişimin dijital dünyada nasıl
yürütülebileceği, dijital ortamlarda sıkça karşımıza çıkan yapay zekânın
halkla ilişkiler mesleğine ne oranda ve nasıl etki edebileceğine bakılacaktır.