Dijital İşletmelerde Halkla İlişkiler ve Dijitalleşme


Atasoy A.

Dijital İşletme Yönetimi ve Yapay Zeka, Selda Özbey, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.139-157, 2021

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2021
  • Yayınevi: Detay Yayıncılık
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.139-157
  • Editörler: Selda Özbey, Editör
  • İstanbul Gelişim Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Her sektörü etkileyen dijitalleşmeden iletişim sektörü de kaçınılmaz olarak etkilendi. Pazarlama ve halkla ilişkiler profesyonelleri geleneksel yollarla yürüttükleri çalışmalarını dijitalleşen dünyaya göre gözden geçirmek ve bazı açılardan değiştirmek durumunda kaldılar. Halkla ilişkilerin çalışmalarındaki en önde gelen işletme ve hedef gruplar arasında uyumlu, karşılıklı güven ve hoşgörüye dayalı ilişkilerin yürütülmesi, dijital dünyada bazı açılardan daha kolay ancak bazı açılardan da daha zor olmaya başladı. Tüm bu değişimler göz önünde bulundurularak çalışmada, halkla ilişkilerin kurumlar tarafından sistemli bir iletişim çalışması olarak tercih edilmeye başlanması ile beraber tarihsel süreç içinde başvurduğu iletişim modelleri, gelinen noktada halkla ilişkiler çalışmalarının dijitalleşmeden nasıl etkilendiği, dijitalleşen halkla ilişkilerin kullandığı araçların neler olduğu, işletmenin itibarı ve olası kriz durumlarında iletişimin dijital dünyada nasıl yürütülebileceği, dijital ortamlarda sıkça karşımıza çıkan yapay zekânın halkla ilişkiler mesleğine ne oranda ve nasıl etki edebileceğine bakılacaktır.