in: Aile İşletmelerinde Dijital Pazarlama Süreçleri, Osman Yılmaz,Özgür Çark,Saadet Sağtaş, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.105-130, 2021
Dijitalleşme her sektörü etkilediği gibi halkla ilişkiler alanını da etkilemiştir. Halkla ilişkiler
uygulayıcıları, kurum içi ve kurum dışı iletişimde kullandıkları geleneksel iletişim yöntem ve
araçlarının yanı sıra dijitalleşmeyle beraber oluşan yeni iletişim ortamlarını özümseyerek
iletişim çalışmalarına dâhil etmek durumundadırlar. Yeni dijital ortam bir açıdan çağdaş halkla
ilişkiler anlayışının idealize ettiği iki yönlü simetrik iletişim modeline uygun bir ortam
sağlarken bir açıdan da işletmelerin paydaşları ile kuracağı iletişimde çok daha dikkatli
olmasını gerektirmektedir. Söz konusu bu yeni ortam aile işletmeleri açısından doğru ele
alınırsa çok daha etkin ve işletmeye fayda sağlayan bir halkla ilişkiler yönetimine sahip
olunacaktır. Ayrıca işletme ve hedef grupları arasında karşılıklı anlayış, hoşgörü ve ortak
çıkarların korunması amacıyla yürütülen iletişim çalışmalarının yönetiminden sorumlu olan
halkla ilişkiler, dijitalleşme ile beraber aile işletmelerinin hedef kitleler ile daha dinamik
ilişkiler kurmasına olanak sağlayacaktır. Çalışmada yapısı, yönetim şekli ve değerleri
açısından diğer işletmelerden farklı özelliklere sahip aile işletmelerinde dijitalleşen halkla
ilişkiler yönetiminin işletmeye sunacağı olumlu ve olumsuz etkileri üzerinde durulacaktır.
Ayrıca dijitalleşen dünyada değişimin kaçınılmaz olduğu gerçeği göz önünde bulundurularak
aile işletmelerine itibar yönetimi ve kriz iletişimi ile ilgili bilgilere de yer verilecektir.