Aile İşletmelerinde Halkla İlişkilerde Dijital Dönüşüm


Atasoy A.

in: Aile İşletmelerinde Dijital Pazarlama Süreçleri, Osman Yılmaz,Özgür Çark,Saadet Sağtaş, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.105-130, 2021

  • Publication Type: Book Chapter / Chapter Vocational Book
  • Publication Date: 2021
  • Publisher: Nobel Yayın Dağıtım
  • City: Ankara
  • Page Numbers: pp.105-130
  • Editors: Osman Yılmaz,Özgür Çark,Saadet Sağtaş, Editor
  • Istanbul Gelisim University Affiliated: No

Abstract

Dijitalleşme her sektörü etkilediği gibi halkla ilişkiler alanını da etkilemiştir. Halkla ilişkiler uygulayıcıları, kurum içi ve kurum dışı iletişimde kullandıkları geleneksel iletişim yöntem ve araçlarının yanı sıra dijitalleşmeyle beraber oluşan yeni iletişim ortamlarını özümseyerek iletişim çalışmalarına dâhil etmek durumundadırlar. Yeni dijital ortam bir açıdan çağdaş halkla ilişkiler anlayışının idealize ettiği iki yönlü simetrik iletişim modeline uygun bir ortam sağlarken bir açıdan da işletmelerin paydaşları ile kuracağı iletişimde çok daha dikkatli olmasını gerektirmektedir. Söz konusu bu yeni ortam aile işletmeleri açısından doğru ele alınırsa çok daha etkin ve işletmeye fayda sağlayan bir halkla ilişkiler yönetimine sahip olunacaktır. Ayrıca işletme ve hedef grupları arasında karşılıklı anlayış, hoşgörü ve ortak çıkarların korunması amacıyla yürütülen iletişim çalışmalarının yönetiminden sorumlu olan halkla ilişkiler, dijitalleşme ile beraber aile işletmelerinin hedef kitleler ile daha dinamik ilişkiler kurmasına olanak sağlayacaktır. Çalışmada yapısı, yönetim şekli ve değerleri açısından diğer işletmelerden farklı özelliklere sahip aile işletmelerinde dijitalleşen halkla ilişkiler yönetiminin işletmeye sunacağı olumlu ve olumsuz etkileri üzerinde durulacaktır. Ayrıca dijitalleşen dünyada değişimin kaçınılmaz olduğu gerçeği göz önünde bulundurularak aile işletmelerine itibar yönetimi ve kriz iletişimi ile ilgili bilgilere de yer verilecektir.