INES The Journal of International Education Science, cilt.3, sa.6, ss.136-149, 2016 (Hakemli Dergi)
Araştırma, öğrenme-öğretme süreçlerini doğrudan etkilediği düşüncesinden hareketle öğretmenlerin düşünme stillerini merkeze almış bu düşünme stillerinin branşa ve cinsiyete göre nasıl farklılaştığının belirlenmesini amaçlamıştır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Elverişli örneklem tercih edilmiş, çalışma grubunu İstanbul ve Çanakkale genelinde ulaşılabilen 142 ortaöğretim öğretmeni oluşturmuştur. Çalışma grubundaki öğretmenlerin %63’ünü bayanlar, %37’sini erkekler oluştururken bu öğretmenlerin branşlara göre dağılımı %32 sayısal, %47 sözel, %21 dil şeklindedir. Araştırmanın verileri Sternberg-Wagner tarafından geliştirilen ve Sünbül tarafından revize edilen ‘Düşünme Stilleri Ölçeği’ ile toplanmıştır. Verilerin analizi için ilişkisiz örneklemlerde t testi ve ANOVA tekniği uygulanmış, grup ortalamalarının karşılaştırılmasında çoklu karşılaştırma testlerinden Bonferonni kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda sözel branşlardaki öğretmenlerin baskın olarak aşamalı düşünme stilini kullandığı, bayan öğretmenlerin baskın düşünme stillerinin de kuralcı düşünme olduğu ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler: Düşünme stilleri, branş, cinsiyet.