Bu çalışmada, stratejik yönetim uygulamalarının, işletmelerin kriz yönetimine sağlamış olduğu katkıların
belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda, kriz dönemlerinde oluşan belirsizliklerin tahmin edilebilmesi ve
mümkün olan düzeltici önlemlerin alınmasında; işletmeler için stratejik yönetim araçlarının önemi, faydaları ve
alınabilecek iyileştirici önlemlerin neler olabileceği araştırılmıştır. Çalışmada “İstanbul Madeni Eşya
Sanatkârları Sanayi Sitesi’nde çalışan 20 yaşından büyük 450 kişiye 20.04.2021- 30.06.2021 tarihleri arasında
anket uygulaması yapılmıştır. Bu araştırmanın anketinin birinci kısmında, katılımcıların cinsiyet, yaş, çalışma
süresi ve eğitim durumlarına yönelik bilgilerin alınması için demografik sorulara yer verilmiştir. İkinci kısımda
yer alan "Stratejik Yönetim Ölçeği"; Kayar, (2019: 99) tarafından geliştirilmiş olup; ölçekte yer alan sorularla,
stratejik yönetim uygulamaları ile ilgili konularda katılımcıların görüşü alınmıştır. Anketin üçüncü kısmında ise
Doğan (2010: 104) tarafından geliştirilen Kriz Yönetimi Ölçeği’nden yararlanılarak; kriz yönetiminde hatalardan
ders çıkarma, mevcut krizlere hazırlık ve gelecekteki krize hazırlıklı olma ile ilgili konularda katılımcıları
görüşlerinin alınması amaçlanmıştır.
In this study, it is aimed to determine the contributions of strategic management practices to the crisis management
of enterprises. In this context, in predicting the uncertainties that occur during crisis periods and taking possible
corrective measures; the importance of strategic management tools for businesses, their benefits and possible
remedial measures have been researched. In the study, a survey was conducted between 20.04.2021 and
30.06.2021 to 450 people over the age of 20 working in the " İstanbul Madeni Eşya Sanatkârları Sanayi Sitesi".
In the first part of the questionnaire of this research, demographic questions were included in order to obtain
information about the gender, age, length of employment and educational status of the participants. "Strategic
Management Scale" in the second part; It was developed by Kayar, (2019: 99); The opinions of the participants
were taken with the questions in the scale and on the issues related to strategic management practices. In the third
part of the questionnaire, using the Crisis Management Scale developed by Doğan (2010: 104); It is aimed to get the opinions of the participants on issues related to learning from mistakes in crisis management, preparing for
current crises and being prepared for future crises.