İYİ’DEN ‘MÜKEMMEL’ ŞİRKETE KALICI BAŞARIYA ULAŞMANIN YOLLARI


Creative Commons License

Erdal N.

Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AİCUSBED), cilt.10, sa.1, ss.173-184, 2024 (Hakemli Dergi)

Özet

Küreselleşme, teknolojik ilerlemeler, bilgiye kolay erişim, yeni çağdaş yönetim şekilleri işletmenin başarısını artırmakta ve iyi işletmeler içinde olmasını sağlamakta, fakat mükemmel şirketler arasında olmasını sağlamamaktadır. İşletmelerin iyi şirketlerden mükemmel şirketlere dönüşmeleri ve bunu uzun yıllar devam ettirmeleri yöneticilerine ve çalışanlarına bağlıdır. İyiden mükemmele dönüşmüş tüm işletmeler incelendiğinde tümünün yöneticilerinin 5. düzey yöneticiler olduğu görülmektedir. Jim Colins, iyi şirketlerin mükemmel şirketlere dönüşmesinde en önemli etkenin yöneticiler olduğunu belirtiyor. Mükemmel şirketlerde yöneticilerinin ünlü veya çok popüler olması, en iyi CEO olması, en son teknolojiyi uygulamaları ve çağın gerektiği değişimleri yakalamaları önemli değildir. Önemli olan doğru insanlarla doğru hedefe yönelerek disiplin kültürünü uygulanmasıdır. Jim Colins bu kitapta vasat bir şirketin kalıcı olarak nasıl mükemmel bir şirkete dönüşebileceğini gözler önüne sermektedir. Buradan da anlaşıldığı gibi işletmenin en önemli kaynağının doğru insanlar olduğu ve bu doğru insanların işletmenin hedeflerine ulaşması için 5. düzey liderler tarafından yönetilmesi gerektiği vurgulanmaktadır. İyiden’ ‘Mükemmel’ Şirkete Kalıcı Başarıya Ulaşmanın Yolları kitabı tüm işletmeler ve yönetim bilimi için kaynak kitap niteliğinde bir eserdir. Ayrıca tüm işletme yönetimi öğrencileri için ders kitabı olarak önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Mükemmel şirket, iyi şirket, yönetici, başarı, Jim Colins, 5. düzey lider

Globalization, technological advances, easy access to information, and new contemporary management styles increase the success of the business and ensure that it is among the good companies, but does not ensure that it is among the perfect companies. Transforming businesses from good companies into excellent companies and continuing this for many years depends on their managers and employees. When all businesses that have transformed from good to excellent are examined, it is seen that the managers of all of them are Level 5 managers. Jim Collins states that the most important factor in turning good companies into great companies is managers. In excellent companies, it does not matter whether their managers are famous or very popular, whether they are the best CEOs, whether they apply the latest technology or catch up with the changes required by the age. The important thing is to implement a culture of discipline by focusing on the right target with the right 174 | Nurgül Erdal h t tp : / / de r gi p ar k . go v . tr / a i c us be d 1 0/ 1 N i s a n / Apr i l 2 02 4 people. In this book, Jim Collins reveals how a mediocre company can permanently transform into a great company. As can be understood from here, it is emphasized that the most important resource of the business is the right people and that these right people must be managed by Level 5 leaders to achieve the goals of the business. The book "How to achieve permanent success from "Good" to "Excellent" Company is a sourcebook for all businesses and management science. It is also recommended as a textbook for all business management students. Key Words: Excellent company, good company, manager, success, Jim Collins, 5. level leadership