The new Educational Approach on Architectural Design Implementing Computer


Heıdarı P.

4st Scientific-Research Conference in Architectural Education, Tehran, İran, 08 Ocak 2012, ss.52-60

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Tehran
  • Basıldığı Ülke: İran
  • Sayfa Sayıları: ss.52-60
  • İstanbul Gelişim Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bilgisayarin mimari arenasina girmesi yillardir mimari eğitim merkezlerini ciddi bir meydan

okumaya suruklemiştir. Bilgisayar yazilimlarinin mimari tasarim sürecinde gün be gün artan

yetenekleri, onun rolünü bir çizim aracının ötesine taşimişdir. Bilgisayar yazilimi hariç oluşamaz

olan doğrusal olmayan formlar oluşturma ve 3 boyutlu karmaşik hacimler tasarlama, bilgisayar

yeteneği bir yandan ve öte yandan, eskiz ve tasarım sürecinde el çizimi becerilerini dikkate

almak, bu iki geleneksel ve dijital araci bir biriyle karşi karşiya getirmiştir. Bu makalenin çabasi

mimari tasarim oluşum sürecinde bilgisayarin etkisinin rölunu ve kapsamini tartişmak, ve odak

noktasi tasarımın ve şema oluşumun ilk aşamalarıdir. Bu araştırma ilişkisel (dayanişmali) bir

çalışmadır ve bu yönde, tasarim sureci, bilgisayar uygulamalari, yeni doğrusal olmayan ve sivi

formlar ve bilgisayara dayanarak oğretimler gibi mevzularla Tanımlayıcı ve analitik şekilde

incelenmişlerdir. Çalişmalar sonucunda anladik ki bilgisayar teknolojisinin varliği tasarim

surecinde inkar edilemez. ama tasarım yazılımının yeteneklerini tanimak, onlari oğretim

merkezlerinde yararli eğitmle ve geleneksel mimari değerlerin korunmasıyla, tasarim surecini

bilgisayar teknolojik gelişmeler ile birlikte yönetilebilir.