DIMENSIONS OF COMMUNICATION, TRUST, EMPATHY IN RELATIONAL MARKETING AND AN APPLICATION OF PRİVATE EDUCATION INSTITUTIONS


Creative Commons License

Boz D., Taşkın E., Söylemez C., Düger Y. S.

Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.1, no.37, pp.7-12, 2014 (Peer-Reviewed Journal)

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 1 Issue: 37
  • Publication Date: 2014
  • Journal Name: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • Journal Indexes: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Page Numbers: pp.7-12
  • Istanbul Gelisim University Affiliated: Yes

Abstract

Abstract: The aim of this work is to investigate the impact of measuring trust, empathy, the extend of communication in

private primary school in Kütahya on relationship marketing. Therefore, the survey questionnaire preppared based on literature

review is conducted by 332 parents of these students at these schools. The dimensions of the relationship marketing

(communication, trust, empathy and commitment) are analysed by factor analysis and the findings suggests that the elements of

relational marketing can be summarised under three factors which are (communication, trust and empathy).

Özet: Bu çalışmanın amacı, Kütahya ilinde bulunan özel eğitim kurumları ilkokul kısımlarının eğitim hizmetinin güven, empati

ve iletişim boyutunun ölçülmesinde ilişkisel pazarlamaya yönelik etkilerini incelemektir. Bunun için ilgili literatür incelenerek

oluşturulan anket formu, bu okullarda eğitim gören 332 öğrenci velisi üzerinde uygulanmıştır. İlişkisel pazarlamanın

boyutlarına (iletişim, güven, empati ve taahhüt) faktör analizi uygulanmış ve analiz sonucunda özel eğitim kurumlarının

ilişkisel pazarlama boyutlarının 3 ana faktör (iletişim, güven ve empati) üzerinde toplandığı sonucuna varılmıştır.