Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.1, no.37, pp.7-12, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Abstract: The aim of this work is to investigate the impact of measuring trust, empathy, the extend of communication in
private primary school in Kütahya on relationship marketing. Therefore, the survey questionnaire preppared based on literature
review is conducted by 332 parents of these students at these schools. The dimensions of the relationship marketing
(communication, trust, empathy and commitment) are analysed by factor analysis and the findings suggests that the elements of
relational marketing can be summarised under three factors which are (communication, trust and empathy).
Özet: Bu çalışmanın amacı, Kütahya ilinde bulunan özel eğitim kurumları ilkokul kısımlarının eğitim hizmetinin güven, empati
ve iletişim boyutunun ölçülmesinde ilişkisel pazarlamaya yönelik etkilerini incelemektir. Bunun için ilgili literatür incelenerek
oluşturulan anket formu, bu okullarda eğitim gören 332 öğrenci velisi üzerinde uygulanmıştır. İlişkisel pazarlamanın
boyutlarına (iletişim, güven, empati ve taahhüt) faktör analizi uygulanmış ve analiz sonucunda özel eğitim kurumlarının
ilişkisel pazarlama boyutlarının 3 ana faktör (iletişim, güven ve empati) üzerinde toplandığı sonucuna varılmıştır.