Uluslararası Rekreasyon ve Spor Bilimleri Dergisi, cilt.6, sa.1, ss.27-32, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada Polis Meslek Eğitim Merkezi tarafından düzenlenen fiziki parkur ve sözlü mülakatlarahazırlanan bireylerin kariyer hedef tutarsızlığı ve polislik mesleğine yönelme nedenlerini karmaaraştırma yaklaşımı ile incelemek amaçlanmıştır. Araştırma 2020 – 2021 yılı 27. DönemdeTürkiye’deki 29 farklı ilde Polis Meslek Eğitim Merkezi Sınavlarına (POMEM) hazırlanan 137 (%64,6)’si kadın, 75 (%35,4) ’i erkek olmak üzere toplam 212 aday ile gerçekleştirilmiştir. Buaraştırmanın nicel bölümündeki veriler araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan “Kişisel BilgiFormu” ve Creed ve Hood (2015) tarafından geliştirilen, Yam, Alkın ve Bartur (2020) tarafındanTürkçe’ye uyarlanan 12 maddeden oluşan “Kariyer Hedef Tutarsızlık Ölçeği” ile elde edilmiştir. Nitelveriler ise araştırmacılar tarafından hazırlanan “yarı yapılandırılmış görüşme formu” ile eldeedilmiştir. Araştırmanın sonucunda belirli değişkenlerin kariyer hedef tutarsızlığını farklılaştırdığı aynızamanda katılımcıların öğrenim gördüğü bölümün kariyer basamakları yerine POMEM mülakatlarınıtercih ettiği, bu durumun sebebinin ise kendi bölümlerindeki atanma güçlüğü ve yine devletkadrolarında çalışma isteğinin olduğu söylenebilir.
In this research, it is aimed to examine the career goal discrepancies of individuals preparing for the physical course
and oral interviews organized by the Police Vocational Training Center and the reasons for their orientation to the police
profession through a mixed research approach. The research was carried out with a total of 212 candidates, 137 (64.6%)
female and 75 (35.4%) male, who were preparing for the Police Vocational Training Center Examinations (PVTC) in the
27th Term of 2020–2021, in 29 different cities in Turkey. The data in the quantitative part of this study were obtained
with the "Personal Information Form" prepared by the researchers and the " Career Goal Discrepancies Scale" consisting
of 12 items developed by Creed and Hood (2015) and adapted into Turkish by Yam, Alkın, and Bartur (2020). Qualitative
data were obtained with a "semi-structured interview form" prepared by the researchers. As a result of the research, it
can be said that certain variables differentiate the career goal discrepancies, and that the participants prefer PVTC
interviews instead of the career steps of the department of education, and the reason for this is the difficulty of being
appointed in their own department and the desire to work in government positions.