ÇEVRİMİÇİ İTİBAR YÖNETİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER PERSPEKTİFİNDE WIKIPEDIA


Ergen E.

DİJİTAL İLETİŞİM, Sezgin Savaş,Esra Tunçay, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.55-77, 2023

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2023
  • Yayınevi: Nobel Yayınevi
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.55-77
  • Editörler: Sezgin Savaş,Esra Tunçay, Editör
  • İstanbul Gelişim Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Wikipedia’da içerik oluşturulması ve yönetilmesi noktasında birden fazla gönüllü editörün yetkili olduğu, çok merkezli, akışkan ve dağınık bir kurumsal yapı söz konusudur. Bu sebepten ötürü, mücadelesi ilk olarak bu yapıyı çözümlemek daha sonrasında ise ona uyum sağlamak olan halkla ilişkiler uygulayıcıları için Wikipedia’da itibar yönetimi yürütülmesi zor bir hâl almaktadır. Bu noktalar düşünüldüğünde, çevrimiçi itibar yönetimi bağlamında halkla ilişkilerin Wikipedia’ya yönelik nasıl bir yaklaşım geliştirmesi gerektiği noktasındaki belirsizliklerin giderilmesi sebebiyle aydınlatıcı bir araştırma ortaya konulması önem taşımaktadır. Söz konusu doğrultuda bu çalışma, internetin en büyük sosyal topluluklarından birine ev sahipliği yapmakta olan Wikipedia’nın itibar yönetimi noktasındaki önemi konusunda yerel halkla ilişkiler bilimcilerinde ve uygulayıcılarında farkındalık yaratmayı ve literatüre katkı sunmayı amaçlamaktadır.

On Wikipedia, a multi-centered, fluid, and decentralized organizational structure exists in which multiple volunteer editors are authorized to create and manage content. For this reason, reputation management on Wikipedia has become a challenging task for public relations practitioners whose struggle first involves understanding this structure and then adapting to it. Considering these points, it is important to conduct an enlightening study to eliminate the uncertainties regarding how public relations should develop an approach toward Wikipedia in the context of online reputation management. In this regard, this study aims to raise awareness among local public relations scholars and practitioners about the significance of Wikipedia in terms of reputation management and to contribute to the literature.