5. BİLSEL INTERNATIONAL AHLAT SCIENTIFIC RESEARCHES CONGRESS, Bitlis, Türkiye, 14 - 15 Aralık 2024, ss.126-127, (Özet Bildiri)
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde tüm metin türlerinden yararlanmak öğretici ve öğrenicilerin faydasına olacaktır. Yabancı dil öğretim sürecinde sıklıkla yer alan, öğrenenlerin çeşitli dil becerilerine katkıda bulunan ders kitapları ve ders kitaplarının barındırdığı metinler, sağlıklı bir öğretim sürecinde önemli rol oynamaktadır. Haber metinleri; gündemi takip edebilmek, bilgi ve fikir sahibi olabilmek için kullanılan metin türlerinden biridir. Teknolojinin hızlı gelişimiyle birlikte haber metinlerine ulaşmak daha kolay hale gelmiştir. Dolayısıyla, yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin birçok mecrada gördükleri haber metinleriyle dil öğretimi esnasında da karşılaşmaları olumlu sonuçlar doğuracaktır. Bu çalışmada, gerek yurt içinde gerekse yurt dışında yabancı dil olarak Türkçe öğretimi yapan kurumların kullandığı Yunus Emre Enstitüsü tarafından hazırlanmış Yedi İklim Türkçe ders kitapları incelenmiştir. A1, A2, B1, B2, C1 seviyelerindeki ders kitapları, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi tekniğiyle tetkik edilerek haber metinlerinin kullanım durumları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın sonucunda, çalışmaya konu edilen ders kitaplarının her seviyesinde haber metinlerine yer verildiği saptanmıştır.