Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarında Temel Düzey Konuşma Etkinliklerinin İncelenmesi


Başaran M., Süngü A.

1.Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Bilgi Şöleni, Bursa, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.118-127, (Tam Metin Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Bursa
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.118-127
  • İstanbul Gelişim Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanır. Bu beceriler içerisinde iletişimi sağlayan konuşma becerisinin ayrı bir yeri olduğu söylenebilir. Bu çalışmanın amacı, konuşma becerisine yönelik oluşturulan etkinliklerin incelenip karşılaştırılmasıdır. Çalışma, temel dil becerilerinden olan konuşma becerisinin, yabancı dil olarak Türkçe öğretimindeki yeri ve öneminin tespit edilmesine yönelik ders kitaplarındaki etkinliklerin incelenmesi üzerine kurgulanmıştır. Etkinlikler incelenirken Gazi Tömer (2015), Yedi İklim (2015) ve Yeni Hitit (2010) yayınları kullanılmıştır. Çalışma A1 (temel) seviyesiyle sınırlandırılmıştır. İncelenen kitaplarda, konuşma becerisine yönelik düzenlenen etkinliklerde kullanılan türler tespit edilmiştir. Ayrıca konuşma etkinliklerine ayrılan oran da karşılaştırmalı bir şekilde ele alınmıştır. Çalışma sonucunda, bahse konu olan kitaplarda geçen konuşma becerisine yönelik etkinlikler karşılaştırılarak değerlendirilecektir.