Blockchaın teknolojisinin dijital pazarlama üzerine etkisi


Creative Commons License

Keke M. E.

TURAN-SAM: TURAN Stratejik Araştırmalar Merkezi, cilt.14, sa.55, ss.146-157, 2022 (Hakemli Dergi)

Özet

Pazarlama kavramı ilk çağlarda insanların gereksinimlerini gidermek amacıyla ortaya çıkan takas

sistemini temsil etmektedir. Pazarlama kavramının tarih boyunca farklı şekillerde yorumlandığı

görülebilmektedir. Özellikle internet teknolojilerinin gelişmesi, Endüstri 4.0 ve Blockchain gibi uygulamalar

ile birlikte yeni pazarlama şekilleri ortaya çıkmıştır. Bu gelişmeler insanların sosyal ve iş hayatını yakından

değiştirdiği gibi kamu hizmetlerinin de bu alanda uyum sağlamasına neden olmuştur. Günümüzde insanların

internet üzerinden alışveriş yapması, bankacılık işlemlerini gerçekleştirmesi, kişisel bilgilerini paylaşması,

önemli iş belgelerinin gönderimini sağlaması vb. olaylar normal görülmektedir. Fakat internet teknolojisinin

alt yapısının güvenli kılınması, katılımcılar tarafından önem taşımaktadır. Bu bağlamda Blockchain

teknolojisi, dijital ortamların güvenlik sorunlarına karşı şifreleme yöntemi ve dağıtık veri tabanı ile internet

ortamının tehditlerini en aza indirgemektedir. Bu çalışmada pazarlama, dijital pazarlama, blockchain

teknolojisi, blockchain kullanım alanları hakkında bilgi verilmiş ve blockchain teknolojisinin, pazarlamayı

nasıl etkilediği incelenmiştir.