33rd EECERA Annual Conference, Bratislava, Slovakya, 25 - 28 Ağustos 2025, ss.285-286, (Özet Bildiri)
Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim kurumlarında
çalışan yardımcı personel ve okul öncesi öğretmenlerinin etkileşimleri ve
işbirliği ve etkileşimi incelemek, bu işbirliğine yönelik yardımcı personel ve
öğretmenlerin bu konudaki beklentileri, iletişim süreçlerine dair algıları
değerlendirilecektir. Okul öncesi
öğretmenleri ve yöneticilerinin, yardımcı personel sayısının yetersiz olduğu ve
bu durumun öğretmenlerin iş yükünü artırarak eğitim-öğretim süreçlerinin
verimliliğini olumsuz etkilediği görüşünde birleştiğini göstermektedir. Ayrıca,
yardımcı personel eksikliğinin, öğretmen ve yardımcı personel arasındaki
işbirliği dinamiklerini de etkileyerek çocuklara sunulan bakım ve destek
hizmetlerinin kalitesini düşürdüğü düşünülmektedir (Can ve Kılıç, 2021).
Araştırmalar, okul öncesi eğitim kurumlarındaki işbirliği ve iletişimin çocuklara
verilen eğitimin kalitesi üzerinde etkili olduğunu göstermektedir (Brownlee,
Berthelsen, ve Segaran 2009). Bu araştırma nitel bir yaklaşımla
gerçekleştirilecektir. Araştırma kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı
bağımsız anaokullarında görev yapan 7 yardımcı personel ve 7 okul öncesi
öğretmenleriyle yürütülecektir. Araştırmacı tarafından hazırlanan yarı
yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak yüz yüze görüşmeler yapılacaktır,
görüşme öncesinde katılımcılara yönelik araştırma hakkında bilgi formu
sunulacak ve araştırmaya gönüllü katıldıklarını onaylayan onam formları
imzalatılacaktır. Yapılan yüz yüze görüşmelerden elde edilen veriler sürekli
karşılaştırma yöntemi aracılığıyla tümevarımsal içerik analizi yapılarak analiz
edilecektir.
The aim of this research is to examine the interactions and collaboration
between support staff and preschool teachers working in early childhood
education institutions. It will also evaluate the expectations of support staff
and teachers regarding this collaboration, as well as their perceptions of
communication processes. Studies have shown that preschool teachers and
administrators agree that the number of support staff is insufficient, which
increases teachers' workload and negatively impacts the efficiency of the
educational process. Moreover, the lack of support staff is thought to affect
the collaboration dynamics between teachers and support staff, leading to a
decline in the quality of care and support services provided to children (Can
& Kılıç, 2021). Research has also indicated that collaboration and
communication in preschool education institutions significantly influence the
quality of education provided to children (Brownlee, Berthelsen, & Segaran,
2009).
This study will be conducted using a qualitative approach. The research will
involve 7 support staff members and 7 preschool teachers working in independent
kindergartens affiliated with the Ministry of National Education.
Semi-structured interview forms, prepared by the researcher, will be used for
face-to-face interviews. Before the interviews, participants will be provided
with an information form about the study, and they will be asked to sign
consent forms confirming their voluntary participation. The data obtained from
the face-to-face interviews will be analyzed through inductive content analysis
using the constant comparative method.