İletişim alanında, kitle iletişim araçlarının etkilerini ölçmeye yönelik araştırmalar neredeyse yüzyıl önce başlamıştır. Bu süreçte, farklı araştırmacı ve kurumlar tarafından farklı metotlarla etki araştırmaları yapılmış ve araştırma sonuçları da farklı amaçlar için kullanılmıştır. İlk başlarda gerçekleştirilen etki araştırmalarında siyasi haberlerin etkilerine odaklanılmışken, zamanla şiddet ve ekonomi haberlerinin okur üzerindeki etkileri de araştırma konusu olmuştur. Kitle iletişim araçlarında politika, ekonomi ve şiddet haberlerinden sonra büyük bir öneme sahip olan magazin haberleri, gerek gazetecilerin gerekse medya kuruluşlarının vazgeçilmezidir. Siyasi baskı, kârı arttırma ve kolay olanı yakalama gibi nedenlerden dolayı magazin içerikli haber ve programlar yaygınlık kazanmaktadır. Bu çalışmada, kitle iletişim araçlarında büyük bir yer tutan magazin haberlerinin, özellikle de internet gazetelerindeki magazin haberlerinin okurların tüketim alışkanlığıyla ilgili tutum ve davranışları üzerindeki etkilerine odaklanılmıştır. Anket araştırması yöntemiyle gerçekleştirilen bu çalışma, magazin haberlerinin okurların tüketim alışkanlığı üzerinde orta düzeye bir etkiye sahip olduğu sonucunu ortaya koymuştur.
In the field of communication, research measuring the effects of mass media have started a century ago.In this period, impact measuring researches has been made by different researchers and institiutionswith different methods and the results had been used for various purposes. While first studies focusedon the effects of the political news, the effects of violence and economic news on readers have started to become the themes of communication studies in time. Besides political, violence and economicnews, the magazine news has an important place in mass media and has become an indispensablelifesaver for journalists and media organizations. Due to political oppression and intention of raisingthe profit, the magazine-related news and programs are becoming popular. In this study, it was focusedon the effects of magazin news on the attitude and the behavior of redears about their consumptionhabits. By employing survey research method, this essay reveals that the magazine news in the Internetnewspapers has intermediate effects on consumption habits of readers