Sürdürülebilirlik Bağlamında Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Hilal Kılıç, Editör, Kriter Yayınevi, İstanbul, ss.59-96, 2023
Dünya üzerindeki sınırlı kaynakları ve çevreyi gelecek nesillere zarar vermeden kullanmayı ve yaşamayı ifade eden sürdürülebilirlik kavramı günümüzde giderek artan bir öneme sahiptir. Kurumların başarıya ulaşması için sürdürülebilirlik çabalarını iş yapış biçimlerine yansıtması ve paydaşları ile şeffaf bir şekilde paylaşması gerekmektedir. Kurumlar bu sayede taahhütlerini hedef kitlelere aktarabilmekte ve sürdürülebilirliğe yönelik müşteriler, yatırımcılar ve diğer paydaşlar tarafından daha olumlu bir şekilde algılanabilmektedir. Kurumların sürdürülebilirlik çabalarını şeffaf ve samimi bir şekilde iletmesi, paydaşlarını etkileyebilmekte ve sürdürülebilir bir geleceğe katkıda bulunabilmektedir. Bu kapsamda çalışmanın amacı Arçelik markasının sürdürülebilirlik anlayışının iletişim stratejilerine nasıl yansıdığını ortaya koymaktır. Çalışma doğrultusunda Arçelik’in kurumsal web sayfası analiz edilmiş ve itibarı güçlendirme noktasında sürdürülebilirliğe yönelik yaklaşımı ve hedefleri ortaya konulmuştur. Bu kapsamdaki proje ve faaliyetlere web sayfası aracılığıyla ulaşılamamış ancak sürdürülebilirlik raporlamasına önem verildiği tespit edilmiştir. Türk Milli Futbol takımlarının ana sponsoru olmasının yanı sıra sürdürülebilirlik ortağı olma misyonunu da üstlenen Arçelik’in bu kapsamda #DünyaİyileştirmeTuru adında bir sosyal medya kampanyası ortaya koyduğu ve söz konusu kampanya reklam filmlerinde BM Sürdürülebilirlik Hedefleri ile uyumlu mesajlar paylaşıldığı tespit edilmiştir.
The concept of sustainability, which refers to using and living with the Earth's limited resources and environment without causing harm to future generations, is becoming increasingly important in today's world. For organizations to succeed, they need to integrate their sustainability efforts into their business practices and transparently share them with stakeholders. This allows organizations to communicate their commitments to target audiences and be perceived more positively by customers, investors, and other stakeholders interested in sustainability. Transparently and genuinely communicating sustainability efforts enables organizations to influence their stakeholders and contribute to a sustainable future. In this context, the aim of this study is to reveal how Arçelik's sustainability approach is reflected in its communication strategies. The corporate website of Arçelik was analyzed to uncover its approach and objectives regarding sustainability in strengthening its reputation. Although certain projects and activities related to sustainability were not accessible through the website, it was observed that Arçelik places importance on sustainability reporting. Additionally, it was found that Arçelik, as the main sponsor of Turkish national football teams and a sustainability partner, has initiated a social media campaign called #DünyaİyileştirmeTuru (World Improvement Tour). It was determined that the campaign advertisements in question shared messages compatible with the UN Sustainability Goals.