İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.7, sa.1, ss.205-212, 2020 (Hakemli Dergi)
Çağımız “dijital çağ” olarak adlandırılmaktadır ve dijital çağ şirketler için
dönüşümü zorunlu kılmaktadır. Dijital dönüşümü gerçekleştirebilen şirketler hayatta
kalmaya ve başarılı olmaya devam ederken, bu dönüşümü sağlayamayan şirketler yok
olmaya mahkûm olmaktadır. Bu çalışmada, David ROGERS’ın “Dijital Dönüşümde Oyunun
Kuralları” adlı eseri, Yönetim ve Organizasyon bakış açısıyla, kitap eleştirisi yapmak üzere
incelenmiştir. Yazar eserinde; dijital çağda başarılı olmak isteyen şirketlerin uyum
süreçlerinde atması gereken adımları, dijital dönüşümün stratejik 5 alanı olarak
sınıflandırmıştır. Bu 5 alan; “müşteriler, rekabet, veri, inovasyon ve değer” olarak
belirlenmiş ve her bir başlık ayrıntılı olarak ele alınarak dönüşümü gerçekleştirmek
isteyen işletmeler için bir yol haritası çizilmiştir. Yazar, dili oldukça etkili şekilde
kullanmış ve enformel bir dil kullanarak oldukça akıcı bir anlatıma imza atmıştır. Bu eser,
yalnızca içinde bulunduğumuz dijital çağ için değil, gelecek dönemler için de oldukça
faydalı bilgileri içeren, fütüristik bir yaklaşıma sahiptir. Çalışma kapsamında giriş
bölümünde; yazarın eseri yaratmak ile neyi amaçladığı, yazarın biyografisi, alana
kazandırdığı diğer çalışmaları, kitapta ele alınan konuların hangi alana ve döneme ait
olduğu, eserin dil ve anlatım yönünden özellikleri ele alınmıştır. Analiz ve değerlendirme
bölümünde, kitabın bölümlerinin tanıtımı ve yönetim ve organizasyon bakış açısı ile
bağlantılı olarak değerlendirilmesi yapılmıştır. Sonuç ve tartışma bölümünde; eserin genel olarak ortaya koyduğu ana tema ele alınmış ve yönetim teori ve yaklaşımları ile nasıl
bir ilişki içerisinde olduğu değerlendirilmiştir.
Anahtar Kelimeler: David ROGERS, Dijital Dönüşüm, Dijital Çağ, İş Stratejileri,
Dijital Dönüşümde İş Stratejileri