Yapay Zeka Kaygısı: Sağlık Bilimleri Öğrencileri Üzerinde Bir İnceleme


Kılıçaslan S., Kaya A.

11.Ögütsel Davranış Kongresi, 31 Ekim-3 Kasım, Kastamonu, Kastamonu, Türkiye, 31 Ekim - 03 Kasım 2024, cilt.1, sa.1, ss.1

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Kastamonu
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1
  • İstanbul Gelişim Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Özet

Bu çalışma, teknolojik ilerlemenin geldiği aşamayı gösteren ve en önemli teknolojik gelişme olarak kabul edilen yapay zekâ teknolojilerine yönelik olarak, üniversite öğrencilerinin kaygı durumunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla araştırma, yapay zekâ teknolojilerinin en çok kullanıldığı alan olan sağlık alanında öğrenim gören üniversite öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Öğrencilerin yapay zekâ kaygı durumunu ölçmek amacıyla veriler anket yöntemi ve kolayda örneklem metoduyla yüz yüze elde edilmiştir. Analiz kapsamında açıklayıcı istatistiki bilgilere yer verilmiş ve öğrencilerin yapay zekâ kaygı düzeylerinin orta düzeye yakın olduğu bulgulanmıştır. Bağımsız örneklem t testine göre kadın öğrencilerin yapay zekâ kaygılarının, erkek öğrencilere göre yüksek olduğu, fakat yaş ve eğitim durumuna göre yapay zekâ kaygı düzeyleri arasında anlamlı bir fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan Anova analizi sonucunda ise; sağlık yönetimi bölümü öğrencilerinin kaygı düzeylerinin en düşük, çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin ise kaygı düzeylerinin en yüksek olduğu belirlenmiştir.  

Anahtar Kelimeler: Yapay zekâ, Yapay zekâ kaygısı, Sağlık yönetimi, Üniversite öğrencileri