11.Ögütsel Davranış Kongresi, 31 Ekim-3 Kasım, Kastamonu, Kastamonu, Türkiye, 31 Ekim - 03 Kasım 2024, cilt.1, sa.1, ss.1
Özet
Bu
çalışma, teknolojik ilerlemenin geldiği aşamayı gösteren ve en önemli
teknolojik gelişme olarak kabul edilen yapay zekâ teknolojilerine yönelik
olarak, üniversite öğrencilerinin kaygı durumunu belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Bu amaçla araştırma, yapay zekâ teknolojilerinin en çok kullanıldığı alan olan
sağlık alanında öğrenim gören üniversite öğrencileri üzerinde yürütülmüştür.
Öğrencilerin yapay zekâ kaygı durumunu ölçmek amacıyla veriler anket yöntemi ve
kolayda örneklem metoduyla yüz yüze elde edilmiştir. Analiz kapsamında
açıklayıcı istatistiki bilgilere yer verilmiş ve öğrencilerin yapay zekâ kaygı
düzeylerinin orta düzeye yakın olduğu bulgulanmıştır. Bağımsız örneklem t testine
göre kadın öğrencilerin yapay zekâ kaygılarının, erkek öğrencilere göre yüksek
olduğu, fakat yaş ve eğitim durumuna göre yapay zekâ kaygı düzeyleri arasında
anlamlı bir fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan Anova analizi
sonucunda ise; sağlık yönetimi bölümü öğrencilerinin kaygı düzeylerinin en
düşük, çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin ise kaygı düzeylerinin en yüksek
olduğu belirlenmiştir.
Anahtar
Kelimeler: Yapay
zekâ, Yapay zekâ kaygısı, Sağlık yönetimi, Üniversite öğrencileri