Korku Çekiciliğinin Gıda Korkusu Üzerine Etkisi


Creative Commons License

ÖZER E. Z., AKSOY M.

Journal of Tourism and Gastronomy Studies, cilt.6, sa.1, ss.359-369, 2018 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Gıda korkusu; insanların sağlık, din, gelenek-görenek öğretileri veya korku çekiciliği gibigerekçelerle belirli bir gıdayı tehdit olarak görüp o gıdadan uzak durması, gıdayıtüketmemesi olarak tanımlanabilmektedir. İnsanların belirli bir durum karşısında tedirginhale getirilip pazarlanması amaçlanan ürüne karşı korku oluşturulan duruma çözüm olarakyönlendirilmesine de korku çekiciliği denilmektedir. Bu çalışmada, korku çekiciliğikullanılarak oluşturulan gıda korkusu üzerinde durulmaktadır. Çalışmanın amacı korkuçekiciliği uygulanarak oluşturulan gıda korkusuna yönelik farkındalık oluşturarakliteratüre katkı sağlamaktır. Çalışmada, korku çekiciliğinin etkisi ile oluşturulan gıdakorkusu neticesinde tüketici yönelmeleri incelenmektedir. Bu çerçevede, korkuçekiciliğinin gıda korkusuna etkisi literatür taraması yoluyla ortaya konulmayaçalışılmıştır. Bu çalışma, konu üzerinde toplumsal farkındalık oluşturulması açısındanönem taşımaktadır. Ayrıca gıda korkusu, korku çekiciliği, korku kültürü alanlarındayapılacak diğer çalışmalar için de bir kaynak oluşturacağı düşünülmektedir. Çalışmanınneticesinde, korku çekiciliğini pazarlama unsuru olarak kullanan işletmelerin,oluşturulmuş veya oluşturdukları gıda korkusunu satılan ürün miktarını ve kar marjınıartırmak için kullandıkları yargısına ulaşılmaktadır. Korku çekiciliğinin, insan sağlığınınkorunması ve devamı için elzem olan gıda üzerinde daha etkili sonuçlar verdiği tespitedilmiştir. Zaman içerisinde oluşturulan gıda korkusuna yönelik, sunulan önerinin toplumtarafından dikkate alındığı ortaya çıkmaktadır.
Fear of food can be defined as a people’s approach to a certain food, such as health, religion, tradition-customized teachings, and to stay away from that food by not consuming it. Also, the situation in which people is made anxious and intimated on a food intended to be marketing is being a solution of so-called fear appeal. This study focuses on the fear of food created by fear appeals. The aim of the study is to contribute to the literature by creating awareness about the fear of food created by applying fearful attraction. In the study, consumer orientations are examined as a result of the fear of food created by the effect of fear appeals. In this context, the effect of fear appeals on fear of food has been tried to be revealed through literature search. This study is important in terms of creating social awareness on the subject. It is also thought to be a source of food fears, fearfulness, and other work to be done in areas of fear culture. As a result of the study, it is reached that the companies that use fear attraction as marketing element have the fear that the food they created is used to increase the amount of products sold and profit margin. Fear appeals has been found to give more effective results on food, which is essential for the protection and continuation of human health. It is clear that this proposal spotlights the fear of food is taken into account by the society over time.