E-Ticarette Çevresel Sürdürülebilirlik Anlayışı ve Yeşil Pazarlamanın Önemi


Bacaksız P.

2. Uluslararası Sanat ve Sosyal Bilimler Kongresi , Antalya, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2024, ss.1-2, (Tam Metin Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1-2
  • İstanbul Gelişim Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bilgi ve iletişim teknolojileri kullanılarak yapılan ve elektronik ortamda gerçekleşen her türlü ticari

faaliyeti ifade eden e-ticaret, her geçen gün daha da yaygınlaşarak günümüz dijital dünyasının belki de

en önemli kollarından biri haline gelmiş bir kavramdır. Teknolojik gelişmelerle birlikte e-ticaretin

yoğun olarak kullanılması, tüketim eğilimlerini arttırmış ve beraberinde de yoğun sanayileşme ile hızlı

nüfus artışı, çarpık kentleşme ve yoğun çevre kirliliği gibi çok sayıda sorunu meydana getirmiştir.

Dolayısıyla bu gibi sorunların üstesinden gelebilmek ve tekrarlanmasını önleyebilmek adına

geliştirilen sürdürülebilirlik kavramı ile ekonomik faaliyetlerde kıt kaynakların en iyi şekilde

kullanılabilmesi ve gelecek nesillere aktarılabilmesinin sağlanması amaçlanmaktadır. Bu noktadan

hareketle de sürdürülebilirliği temel alarak, işletmelerin gerçekleştirdiği tüm ekonomik faaliyetlerde

doğal çevrenin korunmasını ve tüketicilerin çevre bilincini arttırarak daha duyarlı hale getirmeyi ilke

edinen yeşil pazarlama anlayışı günümüzde ön plana çıkmıştır.

Yapılan bu çalışmada e-ticarette çevresel boyutta sürdürülebilirlik anlayışı ile yeşil pazarlama

kavramının önemi ve kullanım alanları ayrıntılı olarak incelenerek, işletmelerin e-ticaret

faaliyetlerinde uyguladıkları yeşil pazarlama faaliyetleri ve bu faaliyetlerin tüketicilere nasıl

yansıtıldığı ve bu noktada yapılan pazarlama iletişimi faaliyetleri anlaşılmaya çalışılmıştır. Geniş bir

literatür araştırması yapılarak, teorik çerçevede bir inceleme gerçekleştirilmiştir. Aynı zamanda bu

çalışma e-ticarette uygulanan yeşil pazarlama faaliyetlerinin tüketicinin satın alma davranışına olan

etkilerini ölçümleyebilme adına gelecekte yapılacak olan uygulamalı saha çalışmasına da uygun bir

zemin oluşturması amaçlanmıştır.

Anahtar Kelimeler: e-ticaret, çevresel sürdürülebilirlik, yeşil pazarlama