EJOVOC Electronic Journal of Vocational Colleges, cilt.14, sa.1, ss.1-15, 2024 (Hakemli Dergi)
Teknolojinin hızla ilerlemesine paralel olarak akıllı telefon kullanımının her geçen gün artması bazı sorunlara yol açmaktadır. Cep telefonundan uzak kalma ya da bağlantı sorunu yaşama durumunu ifade eden "nomofobi" bu sorunlardan birisidir. Bu araştırmanın amacı, Türkiye’nin batısında bulunan bir üniversitede ders veren öğretim elemanlarının nomofobi düzeyinin yaş, cinsiyet, akademik unvan ve medeni durum değişkenleri açısından anlamlı farklılık gösterip göstermediğini incelemesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini üniversitede görev yapan ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 205 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Çalışmanın veri toplama sürecinde nomofobi düzeylerini belirleyebilmek için bir anket kullanılmıştır. Çalışmanın veri analizleri bağımsız örneklem t-testi ve varyans analizi testi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçları, katılımcıların genel nomofobi düzeyleri ve nomofobi boyutları açısından cinsiyet, medeni durum ve akademik unvan değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmazken, yaş değişkenine göre anlamlı bir farklılık olduğunu ortaya koymuştur. Araştırmanın bulguları göz önünde bulundurulduğunda, öğretim elemanlarının verimliliğini ve etkinliğini artırabilmek ve bu doğrultuda yeni stratejiler geliştirebilmek için demografik özelliklerine göre nomofobi ölçeği puanlarının nasıl farklılaştığını anlamanın çok önemli olduğu söylenebilir.
In parallel with the rapid advancement of technology, the increasing use of smartphones causes some problems. "Nomophobia", which refers to the state of being away from the cell phone or having connection problems, is one of these problems. The aim of this study is to examine whether the level of nomophobia of academicians teaching at a university located in the west of Türkiye differs significantly in terms of age, gender, academic title, and marital status variables. The sample of the study consisted of 205 academicians working at the university who voluntarily participated in the study. In the data collection process of the study, a questionnaire was used to determine the level of nomophobia. Data analysis of the study was carried out using independent sample t-test and analysis of variance test. The results of the analysis revealed that there was no statistically significant difference between the participants' general nomophobia levels and nomophobia dimensions in terms of gender, marital status, and academic title variables, while there was a significant difference between the categories of age variable. Considering the findings of the study, it can be said that it is very important to understand how nomophobia questionnaire scores differ according to demographic characteristics in order to increase the efficiency and effectiveness of academicians and to develop new strategies in this direction