21.ULUSAL – 5. ULUSLARARASI TURİZM KONGRESİ , Balıkesir, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2021, ss.1752-1767, (Tam Metin Bildiri)
Küresel düzeyde gelişen standartlar ve yaşanan pandemi süreci tüketici beklenti
ve ihtiyaçlarının hızlı bir şekilde değişmesine neden olmuştur. Bu durum tüm
endüstrilerin ve işletmelerin rekabet ortamını arttırmıştır. Yaşanan yoğun
rekabet ortamında işletmeler daha stratejik düşünmeli ve gerekli planlamaları
yapmalıdır. Bu bağlamda SWOT analizi işletmeler için geleceğe yönelik hedeflere
ulaşabilmek adına güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenerek, rakiplere karşı
fırsatlarının değerlendirilmesi ve karşılaşılabilecek tehditlerin önlenebilmesi
adına uygulanan bir yöntemdir. Turistik açıdan potansiyeli olan ülkelerde
konaklamaya olan talebin her geçen gün artmasıyla birlikte online rezervasyon
kanalları daha çok tercih edilmeye başlanmıştır. Ev pansiyonculuğu sisteminin
dijital platforma taşınmış şekli olan Airbnb sistemi de özellikle son yıllarda
oldukça tercih edilen alternatif konaklama seçenekleri arasında yer almaktadır.
Çalışma kapsamında Airbnb siteminin SWOT analizi yapılmış ve hedef pazarda
yerini alabilmesi adına geleceğe yönelik önerilerde bulunulmuştur.