Pazarlamada Yapat Zekânın Geleceği


Atasoy A.

in: Yapay Zekâ ve Pazarlama, Tarık Yolcu,Kürşad Özkaynar, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.231-258, 2023

  • Publication Type: Book Chapter / Chapter Vocational Book
  • Publication Date: 2023
  • Publisher: Nobel Yayın Dağıtım
  • City: Ankara
  • Page Numbers: pp.231-258
  • Editors: Tarık Yolcu,Kürşad Özkaynar, Editor
  • Istanbul Gelisim University Affiliated: Yes

Abstract

Yapay zekânın pazarlama dünyasındaki rolü, çeşitli boyutlara sahiptir. Öncelikle, yapay zekâ büyük veri setlerinin hızlı ve etkili bir şekilde analiz edilmesini sağlar, güncel gelişmelerle birlikte sadece veri setlerinin hızlı ve etkili bir şekilde analiz edilmesini değil, nasıl ve hangi araçlarla bu analizlerin gerçekleştirilebileceğine dair etkin ve pratik bilgiler de sunabilmektedir. Pazarlamacılar bu araçlardan aldığı güçlerle daha ön görülü tahminler yapma yeteneğine sahip olabilmektedir. Yapay zekânın sahip olduğu araçlar, pazarlama kampanyalarının hedeflenmesi, özelleştirilmesi ve optimize edilmesi konusunda önemli bir araç olmuş ve pazarlama alanına yeni bir perspektif getirmiştir. Yapay zekânın pazarlamaya dair bir diğer katkısı da tüketici davranışları ve eğilimleri hakkında daha derinlemesine bir anlayış sağlayarak, daha etkili stratejilerin geliştirilmesine ve daha kişiselleştirilmiş bir deneyim sunulmasına yardımcı olmasıdır.

Yapay zekâ ve pazarlama kesişimindeki gelişmeler, pazarlama stratejilerinde ve tekniklerinde sürekli bir evrimi temsil etmektedir. Yeni veriler elde etmek, bu verileri analiz edecek ve yorumlayabilecek yeni araçlar geliştirmek, alanın sürekli dinamik kalmasını ve geleneksel yöntemlere nazaran daha sonuç odaklı, daha başarılı stratejiler geliştirilmesinde ön ayak olmaktadır.