Küreselleşme, iletişim teknolojilerindeki hızlı değişim, uluslararası rekabet ve tüketici beklentilerindeki değişim gibi birçok gelişme, diğer bütün kurumları olduğu gibi eğitim kurumlarını da büyük ölçüde etkilemiştir. Tüm bu gelişmeler; okulların daha kreatif, etkili, donanımlı ve ihtiyaçlara hızla cevap verebilecek nitelikte olmasını gerektirmektedir. Bunun için de okuldaki personelin, örgütsel amaçlar etrafında birleşmesi, örgütsel bağlılık seviyelerinin yüksek olması hatta kendilerini kuruma adamaları büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma; okul yöneticilerinin liderlik davranışları, performans uygulamaları ve kurumsallaşmaya ilişkin öğretmen görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirerek, sonuçların neler olduğunun tespitine yönelik, alan uygulamalı bir çalışmadır. Araştırma için hazırlanan ölçekler, özel bir eğitim kurumunun İstanbul'daki tüm şubelerinde görev yapan toplam 133 öğretmen ve yöneticisine uygulanmıştır. Katılımcıların cevapları dikkate alınarak SPSS 15.0 istatistik programında veriler analiz edilmiş olup, geliştirilmesiyle araştırma tamamlanmıştır. Araştırma sonucunda yaş, cinsiyet, eğitim durumu, hizmet süresi gibi çeşitli değişkenler açısından öğretmen görüşlerinin liderlik, performans uygulamaları ve kurumsallaşma algısı üzerinde farklılık gösterdiği tespit edilmiştir
Many developments, such as globalization, rapid change in communication technologies, international competition and consumer expectations have influenced educational institutions as well as all other institutions. All these developments; forced schools need to be more creative, effective and capable of responding fastly to needs. For this main reason, it is of great importance that the personnel in the school are united around the organizational goals and that the students themselves are high in their devotion and commitment. This work; is a field-based study of school administrators' leadership behaviors, performance practices, and teacher involvement in institutionalization to determine what the consequences are in terms of various variables. The scales prepared for the research were applied to a total of 133 teachers and administrators working in all branches of a private educational institution in Istanbul. Considering the answers of the participants, the data were analyzed in the SPSS 15.0 statistical program, the hypotheses were tested and the research was completed by developing the results and recommendations. As a result of the research, it has been determined that the opinions of teachers differ according to various variables like age, gender, education status, duration of service on the perception of leadership, performance practices and institutionalization variables