Kamu ve Özel Hastane Ayrımında Sağlık İletişiminin Hastane Kurum İmajı Algısına Etkisi Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma


Ayten A., Zağlı K.

İletişim Çalışmaları Dergisi, vol.9, no.2, pp.101-126, 2019 (Peer-Reviewed Journal)

Abstract

Sağlık ve sağlık hizmeti sunumu, insan yaşamının sürdürülmesinde, belirli bir yaşam kalitesinin oluşturulmasında ve korunmasında özel bir öneme sahiptir. Sağlık personelinin hasta ve yakınları ile olan iletişimleri, hasta ve yakınlarının aldıkları sağlık hizmetinin kalitesi, yeterliliği ve memnuniyet düzeyinin bir hastanenin kurum imajına etkisi tartışılmaz bir gerçektir.
Çalışma kapsamında, özel ve kamu hastanesi ayrımında sağlık iletişiminin hastane kurum imajına algısına etkisi hasta ve hasta yakınları üzerinden ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma örneklemi olarak 400 hasta ve hasta yakınına anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Örneklem %95 güven aralığına ve %5 hata payına sahiptir. Araştırmanın bulgularına göre hasta ve yakınlarıyla gerçekleştirilen iletişimin kalitesiyle hasta ve yakınlarının memnuniyeti arasında pozitif (olumlu) bir korelasyon söz konusudur. Bir başka ifadeyle hasta ve yakınlarıyla etkin iletişim gerçekleştirildiğinde hasta ve yakınlarının memnuniyeti artmakta bu da kurum imajını pozitif etkilemektedir. Ayrıca araştırma kapsamında kamu ve özel hastane başarı düzeyi algısında anlamlı bir fark olmadığı ortaya çıkmıştır.