DİJİTAL YÖNETİM & PAZARLAMA & MEDYA, Hande Ayhan GökceK, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.193-216, 2021
Bir insan veya kuruluş gerçek dünyada muhatapları tarafından ne kadar
sevilip sayılmaya, takdir edilmeye, rağbet görmeye ve itibara muhtaç ise dijital
ortamda da en az o kadar itibara muhtaçtır. Gerek bireyler olsun gerekse siyasi
ya da ticari kuruluşlar olsun, hayatları boyunca yıllar içerisinde taşıdığı ve ürettiği imajı, kimliği ve kişiliği aracılığıyla kendi itibarını inşa eder, bu itibarını
muhafaza etmeye ve yönetmeye çalışır. Kendi itibarını başarılı yönettiği ölçüde
hedeflerine kolay ulaşabilir. Bu çalışmada, itibarın tanımı, sınıflandırılması ve
temel ögelerinden hareketle, dijital ortamda itibarın inşası ve yönetiminde yaygın olarak kullanılan iletişim araçlarının tanımı ve genel özelliklerine yer vermekle birlikte dijital ortamda itibara zarar veren eylemler ve itibarın korunması
için yapılması gerekenler üzerinde durulmuştur.