DİJİTAL DÜNYADA İTİBARIN İNŞASI VE YÖNETİMİ


Begtimur M. E.

DİJİTAL YÖNETİM & PAZARLAMA & MEDYA, Hande Ayhan GökceK, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.193-216, 2021

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2021
  • Yayınevi: Nobel Yayınevi
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.193-216
  • Editörler: Hande Ayhan GökceK, Editör
  • İstanbul Gelişim Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bir insan veya kuruluş gerçek dünyada muhatapları tarafından ne kadar sevilip sayılmaya, takdir edilmeye, rağbet görmeye ve itibara muhtaç ise dijital ortamda da en az o kadar itibara muhtaçtır. Gerek bireyler olsun gerekse siyasi ya da ticari kuruluşlar olsun, hayatları boyunca yıllar içerisinde taşıdığı ve ürettiği imajı, kimliği ve kişiliği aracılığıyla kendi itibarını inşa eder, bu itibarını muhafaza etmeye ve yönetmeye çalışır. Kendi itibarını başarılı yönettiği ölçüde hedeflerine kolay ulaşabilir. Bu çalışmada, itibarın tanımı, sınıflandırılması ve temel ögelerinden hareketle, dijital ortamda itibarın inşası ve yönetiminde yaygın olarak kullanılan iletişim araçlarının tanımı ve genel özelliklerine yer vermekle birlikte dijital ortamda itibara zarar veren eylemler ve itibarın korunması için yapılması gerekenler üzerinde durulmuştur.