11. Uluslararası Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Kongresi, 20 - 22 Ekim 2023, ss.76
Bu çalışmanın amacı, akran öğretimi yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen step aerobik dersi etkinliklerinin etkililiğine yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesidir. Durum incelemesi (case study) yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın grubu, kolay örnekleme yöntemi ile 2022-2023 eğitim yılı İstanbul Gelişim Üniversitesi Step Aerobik Dersi alan 25 öğrenciden oluşturmaktadır. Akran öğretimi ile işlenen step aerobik derslerine katılan öğrencilerin yönteme ilişkin görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Veriler yazılı görüş formu ile toplanmış ve elde edilen veriler, içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Betimlenen bulgular tablolar halinde sunulmuştur. Araştırma bulgularına göre akran öğretimi yönteminin öğrencilerin derse aktif katılımını ve daha etkili öğrenmeyi sağladığı, derse ilgiyi artırdığı ve öğrenmeyi kolaylaştırdığı görüşleri öne çıkmıştır.
Anahtar kelimeler: Akran Öğretimi, Step Aerobik, Öğretim Yöntemi