Ege Eğitim Dergisi, cilt.18, sa.1, ss.311-344, 2017 (TRDizin)
Bu araştırma, sanatla terapi programının lise öğrencilerinin depresyon, anksiyete ve stres
düzeyleri üzerine etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu
yaşları 17-18 arasında değişen 7 kız, 2 erkek olmak üzere 9 lise son sınıf öğrencisi
oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak katılımcıların depresif belirti düzeylerini belirlemek
amacı ile “Beck Depresyon Envanteri”, anksiyete belirti düzeylerini belirlemek amacı ile
“Beck Anksiyete Ölçeği” ve stres düzeylerini belirlemek amacıyla ise “Algılanan Stres
Ölçeği” kullanılmıştır. Ön test ölçümünün ardından çalışma grubunda yer alan öğrencilere
sekiz hafta boyunca haftada bir kez, her bir oturum 150 dakika olmak üzere toplam sekiz
oturum sanatla terapi programı uygulanmıştır. Uygulamaların bitiminden sonra aynı ölçme
araçları son test olarak tekrar uygulanmıştır. Tek grup öntest - sontest kontrol grupsuz yarı
deneysel desenin kullanıldığı çalışmada veriler; Wilcoxon İşaretli Sıra Testi ile
çözümlenmiştir. Yapılan analizlerde sanatla terapi programının katılımcıların depresyon ve
anksiyete düzeylerini azaltmada etkili olduğu, stres düzeyini azaltmada etkili olmadığı
bulunmuştur.