8. Uluslararası Haliç Multidisipliner Bilimsel Araştırmalar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Aralık 2024
Teknolojik değişimler 21. Yüzyılda olağanüstü bir
şekilde ilerlemekte ve yayılım etkisi göstererek ekonomik, sosyal ve kültürel
hayatı yeniden şekillendirmektedir. Özellikle Covid -19 pandemi dönemi
dijitalleşmenin dönüm noktalarından biri olmuştur. Pandemi döneminde
üreticilerin hammadde ve ara mal temin etmelerinde ve tüketicilerin ihtiyacını
karşılamada yeni bir döneme geçilmiştir. Bu kapsamda yapay zekâ ile şekillenmiş
yeni teknolojiler, temassız alışveriş yapma, ödeme sistemlerinin
çeşitlendirilmesi ve sunduğu kolaylıklarla e-ticarete olan talep artırmıştır.
Artan talep karşısında e-ticaret hacmi artmış ve dijital dönüşüm hızlanmıştır.
Bu çalışmada 2008-2022 yılları arasında Türkiye’nin dijitalleşme
göstergelerinden yararlanarak e- ticaretin ekonomik büyüme üzerindeki etkisi En
Küçük Kareler Yöntemi ile analizi yapılmıştır.
Technological
advancements in the 21st century are progressing at a remarkable pace,
reshaping economic, social, and cultural life through widespread influence. The
COVID-19 pandemic, in particular, marked a turning point in digitalization.
During the pandemic, a new era began as producers faced challenges in sourcing
raw materials and intermediate goods, and consumers sought new ways to meet
their needs. In this context, emerging technologies shaped by artificial
intelligence, contactless shopping options, the diversification of payment
systems, and the convenience they offer have increased demand for e-commerce.
As demand surged, the e-commerce volume expanded, accelerating the pace of
digital transformation. This study analyzes the impact of e-commerce on
economic growth in Turkey from 2008 to 2022, utilizing digitalization
indicators and employing a Multiple Regression Model.