Havayolu taşımacılığı hızlı, konforlu ve kaliteli ulaşım hizmeti sunmaktadır. İşletmeye iyi bir imaj oluşturmada ve kalite sağlamada çalışanların motivasyonu büyük öneme sahiptir. Havacılık sektöründe tüm iş alanlarında çalışan personel üzerine yapılan bu çalışmada, yönetimde örgütsel adalet kavramının işletmeler için önemi vurgulanmaya çalışılmıştır. Yöneticilerin karar ve uygulamalarında adalet kavramı çalışanlar tarafından olumlu biçimde algılanmaktadır. Hem motive edici olmakta, hem de işletme imajına katkı sağlamaktadır. Ayrıca günümüzde marka imajını destekleyen bir diğer olguda sosyal medyada üretilen, sunulan içerikler ve bu içeriklerin yönetimidir. İşletmeler internet aracılığıyla içerik ürettiği interaktif iletişim platformu olarak bilinen sosyal medyada sundukları hizmetleri ve kendilerini tanıtmaktadır. Bir işletmenin sunduğu hizmet ya da ürünü bir başkasından ayrıt etmeyi sağlayacak olan markanın bir birey gibi kişileştirilmesi ise markanın kişileştirilmesidir. Bu çalışmadaki amaç işletmedeki çalışanlarda örgütsel adaletin sosyal medya pazarlamanın marka kişiliğine ilişkisi araştırmaktır. Bu amaçla yapılacak olan nicel araştırmada için Google formlar da oluşturulan anket formunun uygulanması sonucu elde edilen veriler SPSS 25 programı aracılıyla analizi yapılmıştır. Burada uygulanan ANOVA ve t-testi sonucunda oluşturulan model doğrultusunda öne sürülen hipotezlerimiz test edilmiştir. Sonuçta dijitalleşmenin önem kazandığı günümüzde işletmeler sosyal medya pazarlamayı kullanarak oluşturdukları marka kişiliğinin örgüt içindeki yöneticilerin çalışanlara yönelik örgütsel adaletinde pozitif yönde anlamlı bir farklılığa sahip olduğu sonucunda ulaşılmıştır. Ayrıca göre 25 yaş altındakiler diğer yaş gruplarına göre örgütsel adalet algısı daha yüksek olduğu ve örgütsel adalet boyutlarının ortalamalarına bakıldığında, dağıtımsal adalet 12,11 (±4,45), işlemsel adalet 14,90(±4,8), etkileşimsel adalet 24,59 (±8,44) şeklinde olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın üretim sektöründe de uygulanması ve sonuçların karşılatılması, çalışmanın genellemesine katkı sağlayacaktır.
Air transportation provides fast, comfortable, and high-quality travel services. The motivation of employees plays a crucial role in creating a positive image for the company and ensuring quality. In this study conducted on personnel working in all areas of the aviation sector, the importance of organizational justice in management for businesses is emphasized. The concept of justice is perceived positively by employees in managerial decisions and practices. It not only motivates them but also contributes to the company's image. Furthermore, another factor that supports brand image in today's world is the content generated on social media and its management. Businesses use social media, an interactive communication platform where content is produced and shared, to promote their services and introduce themselves. Personalizing a brand like an individual, which distinguishes a company's service or product from others, is known as brand personification. The aim of this study is to investigate the relationship between organizational justice in employees and the brand personality of social media marketing within the organization. For this purpose, the data obtained through the implementation of a questionnaire created on Google Forms was analyzed using the SPSS 25 program in a quantitative research study. The hypotheses put forward were tested based on the model generated through ANOVA and t-tests applied. As a result, in today's digital age, it was found that businesses using social media marketing to create brand personality have a significant positive impact on organizational justice toward employees by managers within the organization. According to the age of 25, the perception of future justice is higher than the other age characteristics, and it is sensitive to the average of the justice dimensions of the patients, distributive justice 12.11 (±4.45), procedural justice 14.90 (±4.8), interactional justice 24. 59 (±8.44) values. Applying this study to the manufacturing sector and comparing the results would contribute to its generalizability.