2019 yılının Aralık ayında Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkan COVID-19 salgını günümüz dünyasında hemen her sektörü önemli ölçüde etkilemiştir. Dünya Sağlık Örgütü tarafından pandemi olarak ilan edilen COVID-19, havayolu taşımacılığını da etkilemiştir ve etkilemeye devam etmektedir. 2020 yılı itibariyle dünya ülkeleri tarafından havayolu taşımacılığında çeşitli tedbirler alınmıştır. Bu durum havayolu taşımacılığının, gerek sosyal durumu gerekse ekonomik açıdan etkilenmesine yol açmıştır. SARS salgınından bu yana en büyük salgın hastalık olan COVID-19, sivil havacılıkta insani tedbirlere; maske kullanımına, sosyal mesafe kuralına ve dezenfektan zaruriyetine yol açmıştır. Ayrıca dünya ülkelerinin de etkilendiği gibi Türkiye de sivil havacılık bağlamında etkilenen ülkelerden biridir. Bu çalışmada ise Covid-19 döneminden önce ve sonra uçuş verileri analiz edilmiştir. UKVH ile uçuş tahminleme modeli hafıza hücresi kullanılarak bir önceki adıma ait bilgiler depolanarak sonuçlar elde edilmiştir. DÖSA modeli, sayısal olarak UKVH'den daha iyi sonuçlar vermiştir. Ancak, DÖSA ve UKVH arasında doğruluk oranı bakımından ayırt edici bir fark tespit edilmemiştir.
The COVID-19 emerged in the city of Wuhan, China in December 2019 has significantly affected almost every sector in today's world. COVID-19, declared as a pandemic by the World Health Organization, has also affected and continues to affect air transportation. As of 2020, various measures have been taken in air transportation by countries around the world. This situation has led to the impact of air transportation, both socially and economically. COVID-19, the largest epidemic disease since the SARS outbreak, has led to human measures in civil aviation such as mask use, social distancing, and the necessity of disinfectants. In addition, Türkiye, like other countries in the world, is one of the countries affected in terms of civil aviation. In this study, flight data before and after the Covid-19 period was analyzed. The flight prediction model with UKVH used memory cells to store information from the previous step to obtain results. The DÖSA model provided better numerical results than UKVH. However, no distinctive difference was found between DÖSA and UKVH in terms of accuracy rate.