TURAN-SAM: TURAN Stratejik Araştırmalar Merkezi, cilt.14, sa.55, ss.146-157, 2022 (Hakemli Dergi)
Pazarlama kavramı ilk çağlarda insanların gereksinimlerini gidermek amacıyla ortaya çıkan takas
sistemini temsil etmektedir. Pazarlama kavramının tarih boyunca farklı şekillerde yorumlandığı
görülebilmektedir. Özellikle internet teknolojilerinin gelişmesi, Endüstri 4.0 ve Blockchain gibi uygulamalar
ile birlikte yeni pazarlama şekilleri ortaya çıkmıştır. Bu gelişmeler insanların sosyal ve iş hayatını yakından
değiştirdiği gibi kamu hizmetlerinin de bu alanda uyum sağlamasına neden olmuştur. Günümüzde insanların
internet üzerinden alışveriş yapması, bankacılık işlemlerini gerçekleştirmesi, kişisel bilgilerini paylaşması,
önemli iş belgelerinin gönderimini sağlaması vb. olaylar normal görülmektedir. Fakat internet teknolojisinin
alt yapısının güvenli kılınması, katılımcılar tarafından önem taşımaktadır. Bu bağlamda Blockchain
teknolojisi, dijital ortamların güvenlik sorunlarına karşı şifreleme yöntemi ve dağıtık veri tabanı ile internet
ortamının tehditlerini en aza indirgemektedir. Bu çalışmada pazarlama, dijital pazarlama, blockchain
teknolojisi, blockchain kullanım alanları hakkında bilgi verilmiş ve blockchain teknolojisinin, pazarlamayı
nasıl etkilediği incelenmiştir.