BLOCKCHAIN TEKNOLOJİSİNİN DİJİTAL PAZARLAMA ÜZERİNE ETKİSİ


Creative Commons License

Keke M. E.

TURAN-SAM: TURAN Stratejik Araştırmalar Merkezi, cilt.14, sa.55, ss.146-157, 2022 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 14 Sayı: 55
  • Basım Tarihi: 2022
  • Dergi Adı: TURAN-SAM: TURAN Stratejik Araştırmalar Merkezi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Central & Eastern European Academic Source (CEEAS), Index Copernicus
  • Sayfa Sayıları: ss.146-157
  • İstanbul Gelişim Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Pazarlama kavramı ilk çağlarda insanların gereksinimlerini gidermek amacıyla ortaya çıkan takas sistemini temsil etmektedir. Pazarlama kavramının tarih boyunca farklı şekillerde yorumlandığı görülebilmektedir. Özellikle internet teknolojilerinin gelişmesi, Endüstri 4.0 ve Blockchain gibi uygulamalar ile birlikte yeni pazarlama şekilleri ortaya çıkmıştır. Bu gelişmeler insanların sosyal ve iş hayatını yakından değiştirdiği gibi kamu hizmetlerinin de bu alanda uyum sağlamasına neden olmuştur. Günümüzde insanların internet üzerinden alışveriş yapması, bankacılık işlemlerini gerçekleştirmesi, kişisel bilgilerini paylaşması, önemli iş belgelerinin gönderimini sağlaması vb. olaylar normal görülmektedir. Fakat internet teknolojisinin alt yapısının güvenli kılınması, katılımcılar tarafından önem taşımaktadır. Bu bağlamda Blockchain teknolojisi, dijital ortamların güvenlik sorunlarına karşı şifreleme yöntemi ve dağıtık veri tabanı ile internet ortamının tehditlerini en aza indirgemektedir. Bu çalışmada pazarlama, dijital pazarlama, blockchain teknolojisi, blockchain kullanım alanları hakkında bilgi verilmiş ve blockchain teknolojisinin, pazarlamayı nasıl etkilediği incelenmiştir.