E-TİCARETİN TÜRKİYE’DE EKONOMİK ve FİNANSAL PİYASALARA ETKİLERİ1


Demirel S.

türkiye ekonomisinde güncel sorunlar 1, h.naci bayraç,emrah doğan, Editör, ekin yayınevi, İstanbul, ss.512-537, 2023

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2023
  • Yayınevi: ekin yayınevi
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Sayfa Sayıları: ss.512-537
  • Editörler: h.naci bayraç,emrah doğan, Editör
  • İstanbul Gelişim Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu bölümde, Türkiye'de e-ticaretin 1980-2002 Özal dönemi ve 2002-

2023 Erdoğan dönemi kapsamında ekonomi ve finansal piyasaları üzerindeki


etkisi incelenmiştir. 1980-2002 Özal dönemi, Türkiye'de ekonomik liberalizas-

yon ve dışa açılma politikalarının önemli olduğu bir dönemdir. Bu dönemde,


bilgi ve iletişim teknolojileri hızla gelişmiş ve internet kullanımı yaygınlaşma-

ya başlamıştır. Ancak, e-ticaret henüz gelişme aşamasında olan bir sektördü ve


Türkiye'de sınırlı düzeydeydi. Bu dönemde internet kullanımının yaygınlaşma-

sı, altyapı ve güvenlik sorunları gibi faktörler e-ticaretin gelişimini sınırlayan


önemli engellerdi. 2002-2023 Erdoğan dönemi, Türkiye'de bilgi ve iletişim


teknolojilerinin hızla yaygınlaştığı ve geliştiği bir dönemdir. Bu dönemde e-

ticaret, büyüme potansiyeli kazanmıştır. Türkiye'deki internet kullanımı artmış,


altyapı ve güvenlik sorunları çözülmeye başlanmış ve dijital ödeme sistemleri

geliştirilmiştir. Ayrıca, hükümet e-ticaretin desteklenmesi ve teşvik edilmesi

için çeşitli politikaları uygulamaya koymuştur. Bu dönemde e-ticaret sektörü

büyük bir ivme kazanmış ve çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren birçok işletme,

online satış kanallarını aktif bir şekilde kullanmaya başlanmıştır. Sonuç olarak,

Türkiye'de e-ticaretin durumu Özal döneminden Erdoğan dönemine kadar

önemli bir gelişim göstermiştir. Teknolojik altyapının iyileştirilmesi, güvenlik

önlemlerinin artırılması ve hükümetin teşvik politikaları, e-ticaret sektörünün

büyümesini desteklemiştir.