Bu araştırmanın temel amacı, değişen teknoloji çevresinde ve dünyada meydana gelen büyük değişimlerin sonucu olarak bireylerin kullanılan teknolojik sistemlere yönelik memnuniyetlerinin ve memnuniyetin bağlı olduğu koşulların incelenmesidir. Bu bağlamda Covid-19 pandemi sürecinde öğrencilerin zorunlu olarak uzaktan eğitim sistemlerine geçişleri ele alınarak, Ayrıştırılmış Beklenti Uyuşmazlığı Teorisi ile (Decomposed Expectancy Disconfirmation Theory) kullanılabilirlik, kalite ve değere yönelik algı ve uyuşmazlık değişkenlerinin memnuniyet üzerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırma kapsamında öğrencilerin yaş, gelir durumu, dersin takip edildiği alan, çevrim içi eğitim alan kişi sayısı kontrol değişkenleri ile teknolojik altyapı ve kullanım alışkanlıkları da araştırmaya dâhil edilerek araştırma değişkenleri açısından farklılıkları belirlenmiştir. Araştırmada uzaktan eğitim almış üniversite öğrencilerinden oluşan 400 kişilik bir örneklemden veri elde edilmiştir. Kullanılan ölçeklerin geçerliğinin kontrolünde keşfedici faktör analizi; güvenirliğinin belirlenmesinde Cronbach’s Alpha değerleri kullanılmıştır. Memnuniyete etki eden faktörlerin etki düzeylerinin anlaşılması için regresyon analizinden faydalanılmıştır. Son olarak değişkenlerin kontrol değişkenleri, teknolojik altyapı ve kullanım alışkanlıkları çerçevesinde incelenmesinde bağımsız örneklem T-Testi ve ANOVA kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, memnuniyeti en yüksek düzeyde açıklayan değişkenlerin algılanan kullanılabilirlik, kullanılabilirlik uyuşmazlığı ve değer uyuşmazlığı değişkenleri olduğu tespit edilmiştir.
The main purpose of this research is to examine the satisfaction of individuals towards the technological system they use and the conditions on which satisfaction depends as a result of the great changes that occur in the changing technology environment and the world. In this context, the compulsory transition of students to distance education systems during the Covid-19 pandemic was discussed and their satisfaction levels were examined together with the variables of perceived usability, quality, and value with the basis of on the Decomposed Expectancy Disconfirmation Theory Within the scope of the research, the age, income status of the students, the area where the course is followed, the number of people who attend online education systems, the technological infrastructure and usage habits were included in the research and their differences were determined within the framework of the research variables. In the research, data were obtained from a sample of 400 participants of university students who attend distance education. Exploratory factor analysis was utilized for the validity of the scales. Cronbach's Alpha values were examined to determine reliability. Regression analysis was used to understand the level of effect of the factors affecting satisfaction. Finally, an independent sample T-test and ANOVA were used to analyze the variables of control variables, technological infrastructure, and usage habits. As a result of the research, it was determined that the variables that explained satisfaction at the highest level were perceived usability, usability disconfirmation, and value disconfirmation variables.