Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri: Japon Şirketleri Örneği


İşiner R. A., Aydın K.

Turkish Journal of Marketing Research (TUJOMR), cilt.2, sa.1, ss.40-49, 2023 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 2 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2023
  • Dergi Adı: Turkish Journal of Marketing Research (TUJOMR)
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Other Indexes
  • Sayfa Sayıları: ss.40-49
  • İstanbul Gelişim Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu makalede Japon şirketlerinin pazara giriş stratejileri araştırılmaya çalışılmıştır. Çalışma nitel bir çalışma olup; çalışmanın verileri yüz yüze görüşmelerden ve ikincil kaynaklardan sağlanmıştır. İkincil kaynaklardan Japonya’nın ekonomik, sosyo-kültürel, tarih ve coğrafyası ile iş yapma biçimleri hakkında veriler toplanmıştır. Çalışmanın literatür kısmında ise ikincil verilere ayrıntılı bir biçimde yer verilmiştir. Yüz yüze görüşme yapılarak veri sağlanması için ilk önce ana kütle ve örneklem belirlenmiştir. Çalışmanın ana kütlesi Türkiye’de faaliyet gösteren Japon şirketleridir. Örneklem ise; Honda, Öztiryakiler, Mazda, Toyota ve Yazaki firmalarıdır. Firma yetkilerine önceden hazırlanmış; yapılandırılmış soruların sorulması yüz yüze ve online görüşme yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin ortak yönleri birlikte değerlendirilmiştir. Böylece Türkiye’deki Japon firmaların pazara giriş stratejileri ve izledikleri politikalar ikincil veriler ve önceden yapılandırılmış görüşme soruları ile sağlanan veriler üzerinden belirlenmeye çalışılmıştır.

In this article, it has been tried to investigate the market entry strategies of Japanese companies. While the study is a qualitative, the data of the study were obtained from face-to-face interviews and secondary sources. Data on Japan's economic, socio-cultural, history and geography and ways of doing business were collected from secondary sources. In the literature part of the study, secondary data are given in detail. In order to provide data by face-toface interviews, first of all, the universe and sample were determined. The main body of the study is Japanese companies operating in Turkey. The sample is; Honda, Oztiryakiler, Mazda, Toyota and Yazaki companies. Asking pre-prepared, structured questions to company authorities; was carried out through face-to-face and online interviews. The common aspects of the obtained data were evaluated together. Thus, the market entry strategies and policies of Japanese companies in Turkey were tried to be determined through the secondary data and prestructured interview questions.