İnternet bankacılığı, hesap açma işlemi veya farklı hesaplara para transfer etme işlemi gibi bankacılık faaliyetlerinin uzak bir ortamdan yapıldığı dağıtım kanalını ifade etmektedir. Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler özellikle internetin yaygın olarak kullanılması, bankacılık sektörünü de önemli ölçüde etkilemektedir. İnternet bankacılığının istenen şekilde gelişmesinde, müşterinin bunu benimsemesi anahtardır. Bu çalışmanın amacı, alternatif dağıtım kanallarından internet bankacılığına yönelik müşteri tercihlerinin incelenmesidir. Bu çalışma, genel olarak dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Dünya'da ve Türkiye'de bankacılığın tarihsel gelişimi, ikinci bölümde Türkiye'de elektronik bankacılık ve üçüncü bölümde internet bankacılığı konuları, dördüncü bölümünde ise Türkiye'de internet bankacılığının gelişimi ile kullanımına yönelik yapılan uygulamaya ait verilerin analiz sonuçları sunulmuştur. Katılımcıların, internet bankacılığı hizmetini değerlendirdikleri erişim ve kullanım kolaylığı, öğrenme kolaylığı, işlem çeşitliliği, internet sitesinin yetersizliği, güvenlik, ödeme ve finansal işlemler boyutlarının, cinsiyet, yaş, eğitim durumu, medeni durum ve ailenin toplam gelirine göre anlamlı farklılık gösterip göstermedikleri test edilmiş ve katılımcıların internet bankacılığını değerlendirme ortalamalarının sadece yaşam tarzı boyutunda cinsiyete bağlı olarak anlamlı değişme gösterdiği, diğer boyutlarda değerlendirmelerin birbirinden istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Buna göre, kadın katılımcıların internet bankacılığını yaşam tarzı olarak görme ortalamaları, erkek katılımcıların ortalamalarından anlamlı olarak daha yüksektir.
Online banking refers the distribution channels of banking activities such as account opening or fund transfer to different accounts from a remote environment. Developments in information and communication technology, especially the widespread use of the Internet, the banking industry can be significantly affected. In the desired manner in the development of Internet banking, the customer is key to adopt it. The purpose of this study, alternative distribution channels and the study of customer preferences towards Internet banking. This study mainly consists of four parts. The first chapter the historical development of banking in Turkey and in the world, in the second chapter, the third chapter in Turkey, electronic banking and Internet banking topics in the fourth section, the development of Internet Banking in Turkey with the application that is made for the use of the data for the results of the analysis are presented. Participants who are used to evaluate the Internet banking service access and ease of use, ease of learning, operation variety of Internet sites lack of security, payment and financial transactions, the dimensions of gender, age, educational status, marital status and total income of the family tested and showed significant differences according to respondents the evaluation of the gender averages only Internet banking showed significant change in size depending on the lifestyle, the evaluations of other sizes from each other, it is concluded that a statistically significant difference did not appear. Accordingly, the female respondents are internet banking vision as a way of life, an average of male participants is significantly higher than the historical average.