Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, cilt.8, sa.2, ss.460-477, 2022 (Hakemli Dergi)
Rekreasyonel farkındalığın rekreasyonel ürünleri satın alma tarzlarına olan etkisinin
belirlenmesi amacıyla yapılan araştırma, aynı zamanda belirli değişkenlerin rekreasyonel
farkındalık ve rekreasyonel ürünleri satın alma tarzlarını değiştirme durumlarını da
incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada yer alan çalışma grubu özel yurtlar ve devlet
yurtlarında kalan 530 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Veriler demografik bilgi
formunun yanı sıra Rekreasyon Farkındalık Ölçeği ve Rekreasyonel Ürünleri Satın Alma
Tarzları Ölçeği ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde betimleyici istatistiklerden, bağımsız
örneklem t testinden, tek yönlü varyans analizi Anovadan, gruplar arası ilişkilerin
belirlenmesi için Tukey testinden, pearson korelasyon testinden ve regresyon analizinden
yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular katılımcıların yüksek bir rekreasyon farkındalığına sahip
olduğu (162,52 21,46) ve ortalama düzeyde rekreasyonel ürünleri satın alma tarzları
sergiledikleri belirlenmiştir (68,06 12,01). Cinsiyet, sınıf, gelir, verimli boş zamana sahip
olma durumu, aktif veya pasif boş zaman değerlendirme durumu, özel veya devlet yurdunda
kalma durumu ile ölçüm araçları arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Diğer yandan
Rekreasyon farkındalığı ile rekreasyonel ürünleri satın alma tarzları arasında pozitif yönlü
zayıf ilişki olduğu belirlenmiştir (r=.28). Rekreasyon farkındalığının rekreasyonel ürün satın
alma tarzlarına kısmen bir etki yaptığı(R2
=0, 13), rekreasyonel farkındalığın arttırılması ile
katılımcıların rekreasyonel ürünleri satın alma tarzlarının belirli oranda etkileneceği
değerlendirilmektedir.
The research, which was conducted to determine the effect of recreational awareness on the
purchasing styles of recreational products, also aims to examine the changes in the
recreational awareness and purchasing styles of certain variables. The study group included in
the research consists of 530 university students living in private and state dormitories. In
addition to the demographic information form, the data were obtained with the Recreational
Awareness Scale and the Recreational Products Purchasing Styles Scale. In the analysis of the
data, descriptive statistics, independent sample t-test, one-way analysis of variance Anova,
Tukey test, pearson correlation test and regression analysis were used to determine the
relationships between groups. The findings revealed that the participants had a high awareness
of recreation (162.52±21.46) and exhibited an average purchasing style of recreational
products (68.06±12.01). Significant differences were found between gender, class, income,
productive leisure time, active or passive leisure time, living in a private or state dormitory,
and measurement tools. On the other hand, it was determined that there was a weak positive
correlation between recreational awareness and purchasing styles of recreational products
(r=.28). It is considered that recreational awareness has a partial effect on recreational product
purchasing styles (R2
=0, 13), and by increasing recreational awareness, participants'
recreational product purchasing styles will be affected to a certain extent.