Ases II. International Bandırma Scientific Studies Conference, Balıkesir, Türkiye, 15 - 17 Mart 2024, ss.172-173, (Özet Bildiri)
İş hayatında artan iş temposu ve işlerin farklılaşması çalışanların mevcut zamanlarını kullanma konusunda giderek zorluklar yaratmaktadır. Bu noktada çalışanlar için zaman yönetimi kavramı daha çok ön plana çıkmaktadır. Zamanın doğru kullanımı işlerin daha planlı olmasını ve öncelikli işlere odaklanmayı sağlamaktadır. Çalışanlar bu süreçte zaman yönetimi uygulamak için çeşitli yöntemlere başvurabilir fakat bu noktada yapay zeka artık devrim niteliğinde çözümler sunabilmektedir. Çalışanlar yapay zeka aracılığı ile tekrarlayan görevleri otomatikleştirebilir, görevleri aciliyet derecelerine göre sıralayabilir ve bu konularda tavsiyeler alabilir. Yapay zeka destekli araçlar çalışanların becerilerine ve taleplerine göre mevcut iş yüküne bağlı olarak iş dağılımını oluşturabilir. Doğal dil işleme ve makine öğrenimi aracılığıyla yapay zeka destekli sanal asistanlar çalışanların zaman yönetimi uygulamasında yardımcı olabilir. Yapay zeka destekli araçlar kişiselleştirilmiş zaman yönetimi konusunda e-posta ve takvim üzerinden gelen verileri analiz ederek önerilerde bulunabilir. Çalışanların müsaitlik durumlarına ve tercihlerine göre toplantı zamanları belirleyen Calendar ve X.ai gibi uygulamalar başarılı bir şekilde çalışmaktadır. Ayrıca yapılan çalışmalar yapay zeka destekli araçların genel üretkenlikte %20’lik bir artış ve verimsiz görevler için harcanan zamanın %30 oranında azalmasını sağladığı belirlenmiştir. Zaman yönetimi becerilerini geliştirmek için yapay zeka (YZ) uygulamak, dikkatli bir planlama ve stratejik bir yaklaşım gerektirir. Bu kapsamda, kuruluşlar YZ destekli görev yönetimi araçlarına yatırım yapmalı, programlama ve takvim yönetimi için yapay zekadan faydalanmalı, yapay zeka destekli zaman takibi ve analitiğinden yararlanmalı, yapay zekayı proje yönetimi yazılımlarıyla entegre etmeli ve çalışanların benimsemesini teşvik ederek eğitim sağlamalıdır. Bu stratejiler, çalışanların daha verimli ve etkili zaman yönetimi becerileri geliştirmesine yardımcı olabilir.
The increasing pace of work and the differentiation of jobs in business life create increasing difficulties for employees to use their available time. At this point, the concept of time management becomes more prominent for employees. The correct use of time ensures that the work is more planned and focused on prioritized tasks. Employees may resort to various methods to implement time management in this process, but at this point, artificial intelligence can now offer revolutionary solutions. Through AI, employees can automate repetitive tasks, sort tasks according to their urgency and get advice on these issues. AI-powered tools can create work distribution based on the current workload according to the skills and demands of employees. Through natural language processing and machine learning, AI powered virtual
assistants can help employees practice time management. AI-powered tools can make recommendations on personalized time management by analyzing data from email and calendar. Applications such as Calendar and X.ai, which set meeting times according to employees' availability and preferences, work successfully. Studies have also shown that AI powered tools can lead to a 20% increase in overall productivity and a 30% reduction in time spent on unproductive tasks. Applying AI to improve time management skills requires careful planning and a strategic approach. Organizations should invest in AI-powered task management tools, leverage AI for scheduling and calendar management, leverage AI-powered time tracking and analytics, integrate AI with project management software, and provide training to encourage employee adoption. These strategies can help employees develop more efficient and effective time management skills.