SOCRATES, cilt.10, sa.44, ss.91-99, 2024 (Hakemli Dergi)
Bu çalışma, sağlık çalışanlarının stres düzeylerinin hasta memnuniyeti üzerindeki etkilerini araştırmayı amaçlamaktadır. Sağlık sektöründe hizmet veren bireylerin maruz kaldığı stres faktörleri, iş yükü, uzun çalışma saatleri, duygusal zorlanmalar ve yönetim baskılarından kaynaklanmaktadır. Bu durum, sağlık çalışanlarının performansını ve hizmet kalitesini etkileyerek, hasta memnuniyetine yansımaktadır. Bu araştırmanın temel amacı sağlık çalışanlarının stres düzeylerinin hastaların sağlık hizmetlerinden duydukları memnuniyet düzeylerine nasıl yansıdığını tespit etmektir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada sağlık çalışanlarının stres düzeylerini ölçmek için Cohen ve Williamson (1988) tarafından geliştirilen, Baltaş (1997) tarafından Türkçe’ye uyarlanan ‘‘İş Stresi Ölçeği’’ ölçeği kullanılırken hastaların memnuniyet düzeylerini ölçmek için ise Karaca tarafından 2020 yılında geliştirilen ‘’hasta memnuniyeti ölçeği’’ kullanılmıştır. Araştırmada sağlık çalışanlarının stres düzeylerinin hastaların memnuniyet düzeyi üzerindeki etkisini tespit etmek amacıyla regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında İstanbul’daki özel hastanelerde çalışan sağlık çalışanları ve bu sağlık çalışanları tarafından sağlık hizmeti sunulan hastalar örneklem grubuna dahil edilmiş ve toplam 120 sağlık çalışanı ve 348 sağlık hizmeti alan hasta araştırmanın örneklem grubunu oluşturmuştur. Araştırma sonucunda sağlık çalışanlarının stres düzeyleri ile hastaların duydukları memnuniyet düzeyleri arasında orta şiddetli anlamlı ve negatif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca sağlık çalışanlarının stres düzeyleri hastaların memnuniyetlerini düşük düzeyde ve negatif olarak etkilemektedir.