ANADOLU 16. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, 20 - 22 December 2024, pp.364-386, (Full Text)
Bu çalışma afet durumlarında bilinç düzeyini artırmayı, afetlerde teknoloji kullanımının önemini vurgulamayı, lojistiğin etkin kullanımı konusunda farkındalık yaratmayı ve sürdürülebilir lojistik ile tedarik zincirinin kesintisiz bir şekilde işleyişini sağlamak amacıyla yapılan etkinliğin değerlendirmesini amaçlamaktadır. Etkinlik, 10-13 Ekim 2024 tarihleri arasında çevrimiçi olarak Google Meet platformu üzerinden gerçekleştirilmiştir. Toplamda 223 katılımcı kayıt yaptırmıştır. Etkinlik kapsamında; afet kavramı ve türleri, afet kuruluşları ve görevleri, afetlerde AFAD’ın ve Kızılay’ın rolleri, yardımlaşmanın önemi, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi kavramları ve bileşenleri, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi ilişkisi, afet yönetiminde bütünleşik yaklaşım, afetlerde lojistiğin önemi ve yönetimi, afetlerde kaynak yönetimi, sürdürülebilir afet lojistiğinde depo yönetimi, afetlerde teknoloji kullanımının önemi, afetlerde yapay zekâ teknolojisi kullanımı ve önemi, afet durumlarında sürdürülebilir lojistik yönetimi, afet yönetiminde riskler ve çözüm önerileri, afet lojistiğinde örnek uygulamalar, afet ve etik konularında teorik dersler yer almıştır. Dersler, 45 dakikalık sunum ve 10 dakikalık ara formatında düzenlenmiş; ardından 5 dakikalık soru-cevap bölümü gerçekleştirilmiştir. Etkinliğin bütçesi toplam 21.000 TL olarak belirlenmiştir. Eğitimlerin değerlendirilmesi amacıyla Google Forms üzerinden, katılmıyorum, kararsızım ve katılıyorum dan oluşan üçlü likert ile değerlendirilmiştir. Toplam 51 kişi katılmıştır. Toplanan veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Katılımcıların % 43,1’i erkek, % 56,9’u kadın olup; % 84,3 bekâr, % 15,7 si evlidir. Eğitim düzeyi açısından % 64,7 lisans, % 15,7 doktora, % 9,8 ön lisans ve % 9,8 yüksek lisans mezunlarından oluşmaktadır. Katılımcıların % 47,1’i vakıf üniversitesinde, % 29,4’ü devlet üniversitesinde, % 23,5’i ise öğrenci değildir. Toplam 16 ders içeriği incelendiğinde tam puan 3 üzerinden değerlendirilmiştir. Etkinlik ortalamaları 2,8392 ile 1.konu afet hakkında genel bilgilendirme ve 15. konu afet ve etik 2,9451 arasında seyretmiştir. Genel etkinlik değerlendirme ortalaması ise 2,9157 bulunmuştur. Buradan da anlaşıldığı gibi etkinlik başarıya ulaşmış ve katılımcılarda farkındalık sağlanmıştır.