Özel Eğitim ve Rehabilitasyonda Disiplinler Arası Yaklaşımlar Kongresi, İstanbul, Turkey, 14 - 15 October 2022, pp.10-11, (Summary Text)
Giriş
ve Amaç: Uygun meslek tercihi, kişilerin birçok meslek
arasından kendi kişiliğine, özelliklerine ve yeteneklerine en uygun olduğunu
düşündüğü işe yönelmesidir. Bu yüzden bu kişilerin akademik olarak kendilerini
ileriye taşıması beklenmektedir. Bizler bu çalışmada dil ve konuşma terapisi
lisans öğrencilerinin akademik ortalamaları ile mesleki benlik saygıları
arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Çalışmaya
dil ve konuşma terapisi lisans programında öğrenim görmekte olan toplam 100
kişi katılmıştır (Kadın:80 kişi, Erkek:20 kişi; Yaş ortalaması=:20,81±1,253’tür).
Çalışmaya Biruni Üniversitesi’nde okuyan 76 öğrenci ve Sağlık Bilimleri
Üniversitesi’nde okuyan 24 öğrenci dahil edildi. Çalışmaya katılan öğrencilerin
14’ü 1. Sınıf öğrencisi, 29’u 2. Sınıf öğrencisi 45’i 3. Sınıf öğrencisi ve
12’si 4. Sınıf öğrencisidir. Çalışmada mesleki benlik saygısını değerlendirmek
için “Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği” kullanıldı. Öğrencilerin akademik
ortalamaları alındı. Veriler Google Form ile toplandı. Verilerin analizinde, ilgili
parametrelerin arasındaki ilişki, Kolmogrov dizilimi ile bakıldı, Student-t
testi ile analizi ile hesaplandı.
Bulgular:
Çalışmaya katılan dil ve konuşma terapisti öğrencilerinin 21 kişinin akademik
ortalaması 2.00-3.00 arasında, 79’unu ise 3.00-4.00 arasında olduğu görülmüştür.
Çalışmaya katılan dil ve konuşma terapisti öğrencilerinin mesleki benlik
saygıları puanları ile akademik ortalamaları arasındaki ilişki bulunamadı
(r=,256).
Sonuç
ve Öneriler: Dil ve konuşma
terapisti lisans öğrencilerinin akademik ortalam ile mesleki benlik arasında
ilişki bulunamadı. Pandemi döneminde öğrencilerin akademik
ortalamalarını yükseltmesi sonucu akademik ortalama ile mesleki benlik
saygısının arasında ilişki bulunamaması olduğu düşünülmektedir. Çalışmayı daha
geniş öğrenci grupları ile yapılması tavsiye edilmektedir.
Anahtar Kelimeler:
Dil ve konuşma terapisi, Mesleki benlik saygısı, Üniversite öğrencisi.