Dil ve Konuşma Terapisi Öğrencilerinde Akademik Ortalamaları ile Mesleki Benlik Saygısının İncelenmesi


Erol E.

Özel Eğitim ve Rehabilitasyonda Disiplinler Arası Yaklaşımlar Kongresi, İstanbul, Turkey, 14 - 15 October 2022, pp.10-11, (Summary Text)

  • Publication Type: Conference Paper / Summary Text
  • City: İstanbul
  • Country: Turkey
  • Page Numbers: pp.10-11
  • Istanbul Gelisim University Affiliated: No

Abstract

Giriş ve Amaç: Uygun meslek tercihi, kişilerin birçok meslek arasından kendi kişiliğine, özelliklerine ve yeteneklerine en uygun olduğunu düşündüğü işe yönelmesidir. Bu yüzden bu kişilerin akademik olarak kendilerini ileriye taşıması beklenmektedir. Bizler bu çalışmada dil ve konuşma terapisi lisans öğrencilerinin akademik ortalamaları ile mesleki benlik saygıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır.

Yöntem: Çalışmaya dil ve konuşma terapisi lisans programında öğrenim görmekte olan toplam 100 kişi katılmıştır (Kadın:80 kişi, Erkek:20 kişi; Yaş ortalaması=:20,81±1,253’tür). Çalışmaya Biruni Üniversitesi’nde okuyan 76 öğrenci ve Sağlık Bilimleri Üniversitesi’nde okuyan 24 öğrenci dahil edildi. Çalışmaya katılan öğrencilerin 14’ü 1. Sınıf öğrencisi, 29’u 2. Sınıf öğrencisi 45’i 3. Sınıf öğrencisi ve 12’si 4. Sınıf öğrencisidir. Çalışmada mesleki benlik saygısını değerlendirmek için “Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği” kullanıldı. Öğrencilerin akademik ortalamaları alındı. Veriler Google Form ile toplandı. Verilerin analizinde, ilgili parametrelerin arasındaki ilişki, Kolmogrov dizilimi ile bakıldı, Student-t testi ile analizi ile hesaplandı.

Bulgular: Çalışmaya katılan dil ve konuşma terapisti öğrencilerinin 21 kişinin akademik ortalaması 2.00-3.00 arasında, 79’unu ise 3.00-4.00 arasında olduğu görülmüştür. Çalışmaya katılan dil ve konuşma terapisti öğrencilerinin mesleki benlik saygıları puanları ile akademik ortalamaları arasındaki ilişki bulunamadı (r=,256).

Sonuç ve Öneriler: Dil ve konuşma terapisti lisans öğrencilerinin akademik ortalam ile mesleki benlik arasında ilişki bulunamadı. Pandemi döneminde öğrencilerin akademik ortalamalarını yükseltmesi sonucu akademik ortalama ile mesleki benlik saygısının arasında ilişki bulunamaması olduğu düşünülmektedir. Çalışmayı daha geniş öğrenci grupları ile yapılması tavsiye edilmektedir.

Anahtar Kelimeler: Dil ve konuşma terapisi, Mesleki benlik saygısı, Üniversite öğrencisi.