Blockchain’in Pazarlamaya Etkisi


Atasoy A.

Blockchain Teknolojileri Perspektifinden Yönetim ve İşletmecilik , Vasfi Yahya,U yum Elitok, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.145-163, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: Nobel Yayın Dağıtım
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.145-163
  • Editörler: Vasfi Yahya,U yum Elitok, Editör
  • İstanbul Gelişim Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Blockchain teknolojisi, dijitalleşme sürecini işletmelerin alt yapılarına yayan, müşterilerinin beklentilerine dijital uygulamalar ile cevap veren işletmeler için diğer dijital uygulamalarla aynı öneme sahip olmaya başlamıştır. Pazarlama açısından ise blockchain teknolojisini öncelikle müşteri ile güven temelli ilişkilerin kurulması ve sürdürülmesi, ardından da içeriğin oluşturulması sürecinde özellikle kazan-kazan ilişki kurmak açısından değerlendirilmesi gereken bir dijital firsat olarak görmek yanlış olmayacaktır. Çalışmada blockchain teknolojisinin pazarlamaya etkileri sadece bir veri tabanı olarak değil iş süreçlerini değiştirmesi ve uygulamaya yansımaları açısından ele alınacak, işletmeler için sağladığı yeni fırsatlar üzerinde durulacaktır.