in: Blockchain Teknolojileri Perspektifinden Yönetim ve İşletmecilik , Vasfi Yahya,U yum Elitok, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.145-163, 2022
Blockchain teknolojisi, dijitalleşme sürecini işletmelerin alt
yapılarına yayan, müşterilerinin beklentilerine dijital uygulamalar ile
cevap veren işletmeler için diğer dijital uygulamalarla aynı öneme
sahip olmaya başlamıştır. Pazarlama açısından ise blockchain
teknolojisini öncelikle müşteri ile güven temelli ilişkilerin kurulması
ve sürdürülmesi, ardından da içeriğin oluşturulması sürecinde
özellikle kazan-kazan ilişki kurmak açısından değerlendirilmesi
gereken bir dijital firsat olarak görmek yanlış olmayacaktır. Çalışmada
blockchain teknolojisinin pazarlamaya etkileri sadece bir veri tabanı
olarak değil iş süreçlerini değiştirmesi ve uygulamaya yansımaları
açısından ele alınacak, işletmeler için sağladığı yeni fırsatlar üzerinde
durulacaktır.