USVES Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu , Elazığ, Turkey, 10 - 11 April 2021, pp.224-243, (Full Text)
HİZMETKÂR
LİDERLİK YÖNETİMİNİN İŞLETME PERFORMANSINA ETKİSİ: GÖLKÖY DEVLET HASTANESİ
ÖRNEĞİ
Dr. Öğr. Üyesi
Canan Tiftik
Dr. Öğr. Üyesi
Özge Turhan
Öz
İşletmelerin
faaliyetlerinde başarılı olabilmeleri, küreselleşmeyle birlikte artan rekabet
ortamında kendilerini geliştirebilmeleri için işletme içerisinde liderlere
ihtiyaç duyulmaktadır. Teknolojinin hızla gelişmesi, bilgiye ulaşmanın çok
kolay olduğu bu zamanlarda yöneticilere önemli sorumluluklar düşmektedir.
Bundan kaynaklı yöneticilerin sahip olduğu liderlik niteliklerinin de önemi
artmaktadır. Klasik liderlik yönetimlerinin sorunlara çözüm oluşturmasının yetersiz kaldığı bu
dönemde, hizmetkar liderlik anlayışı işletme yönetiminde önemli bir unsur
haline gelmiştir. İşletmede, amaç ve hedeflerin belirlenmesi, bu amaç ve
hedeflerin işletmenin hedeflerine uygun çıktılar vermesi ancak başarılı bir
liderin gözetiminde oluşmaktadır. Hizmetkar liderlik anlayışına sahip bir
lider, takipçilerine sağladığı güven, aktardığı bilgi ve tecrübelerle
işletmenin başarısını artırmayı hedeflemektedir. Hizmetkar liderlik yöntemini
uygulayan işletmelerin yönetim alanında daha başarılı sonuçlar elde ettiği görülmektedir.
Hizmetkâr liderlik yöntemini uygulayan liderler, işletmenin performansını
artırmayı hedefler. Çözüm odaklı, kendi çıkarlarından daha çok işletmenin ve
takipçilerinin çıkarlarını önemseyen hizmetkar liderler işletme içerisinde
gereken özveriyi sağlayarak başarıya ulaşırlar. Hizmetkâr liderlik yaklaşımı
son zamanlarda sağlık sektöründe de uygulanmaya başlanmış yeni yöntemlerdendir.
Hizmet etme esasına dayalı sağlık kuruluşları bu liderlik yaklaşımını
benimseyerek daha çok hizmet etmeyi, sorunlara daha hızlı ve etkin çözümler
bulmayı başarabilirler. Bu çalışmanın amacı, hizmetkar liderlik yönetiminin
sağlık işletmelerindeki olumlu etkilerini saptamak, hizmetkar liderlik
yönetiminin işletme performansına etkilerini
tespit etmektir. Bu araştırma da verilerin toplanmasında anket yöntemi kullanılmıştır. Analizler anket
verileri dahilinde yapılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Liderlik,
Hizmet, Hizmetkâr Liderlik Yönetimi