HİZMETKÂR LİDERLİK YÖNETİMİNİN İŞLETME PERFORMANSINA ETKİSİ: GÖLKÖY DEVLET HASTANESİ ÖRNEĞİ


Creative Commons License

Tiftik C.

USVES Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu , Elazığ, Turkey, 10 - 11 April 2021, pp.224-243, (Full Text)

  • Publication Type: Conference Paper / Full Text
  • City: Elazığ
  • Country: Turkey
  • Page Numbers: pp.224-243
  • Istanbul Gelisim University Affiliated: Yes

Abstract

HİZMETKÂR LİDERLİK YÖNETİMİNİN İŞLETME PERFORMANSINA ETKİSİ: GÖLKÖY DEVLET HASTANESİ ÖRNEĞİ

Dr. Öğr. Üyesi Canan Tiftik

Dr. Öğr. Üyesi Özge Turhan

Öz

İşletmelerin faaliyetlerinde başarılı olabilmeleri, küreselleşmeyle birlikte artan rekabet ortamında kendilerini geliştirebilmeleri için işletme içerisinde liderlere ihtiyaç duyulmaktadır. Teknolojinin hızla gelişmesi, bilgiye ulaşmanın çok kolay olduğu bu zamanlarda yöneticilere önemli sorumluluklar düşmektedir. Bundan kaynaklı yöneticilerin sahip olduğu liderlik niteliklerinin de önemi artmaktadır. Klasik liderlik yönetimlerinin sorunlara  çözüm oluşturmasının yetersiz kaldığı bu dönemde, hizmetkar liderlik anlayışı işletme yönetiminde önemli bir unsur haline gelmiştir. İşletmede, amaç ve hedeflerin belirlenmesi, bu amaç ve hedeflerin işletmenin hedeflerine uygun çıktılar vermesi ancak başarılı bir liderin gözetiminde oluşmaktadır. Hizmetkar liderlik anlayışına sahip bir lider, takipçilerine sağladığı güven, aktardığı bilgi ve tecrübelerle işletmenin başarısını artırmayı hedeflemektedir. Hizmetkar liderlik yöntemini uygulayan işletmelerin yönetim alanında daha başarılı sonuçlar elde ettiği görülmektedir. Hizmetkâr liderlik yöntemini uygulayan liderler, işletmenin performansını artırmayı hedefler. Çözüm odaklı, kendi çıkarlarından daha çok işletmenin ve takipçilerinin çıkarlarını önemseyen hizmetkar liderler işletme içerisinde gereken özveriyi sağlayarak başarıya ulaşırlar. Hizmetkâr liderlik yaklaşımı son zamanlarda sağlık sektöründe de uygulanmaya başlanmış yeni yöntemlerdendir. Hizmet etme esasına dayalı sağlık kuruluşları bu liderlik yaklaşımını benimseyerek daha çok hizmet etmeyi, sorunlara daha hızlı ve etkin çözümler bulmayı başarabilirler. Bu çalışmanın amacı, hizmetkar liderlik yönetiminin sağlık işletmelerindeki olumlu etkilerini saptamak, hizmetkar liderlik yönetiminin işletme performansına etkilerini  tespit etmektir. Bu araştırma da verilerin toplanmasında  anket yöntemi kullanılmıştır. Analizler anket verileri dahilinde yapılmıştır.

Anahtar Kelimeler: Liderlik, Hizmet, Hizmetkâr Liderlik Yönetimi