1.Avrasya Uluslararası Turizm Kongresi: Güncel Konular, Eğilimler ve Göstergeler, Konya, Turkey, 28 - 30 May 2015, vol.2, pp.278-289, (Full Text)
Bu çalışmada, problemlerin çözümünde yöneticiler ve işgörenler arasındaki etkili iletişime dayanan etkileşimsel ve dönüşümsel liderlik yaklaşımları arasındaki ilişki ve bu yaklaşımların işgörenlerin iş tatmin düzeylerine ve işgören devir hızına yansımaları araştırılmıştır. Bu amaçla İstanbul genelinde faaliyet gösteren 5 yıldızlı konaklama işletmelerinden personel sayısı 300 ve üzeri olan otel işletmeleri ve bunun sonucunda 4 otel işletmesinde çalışan 130 personel ile anket çalışması gerçekleştirilmiş olup, 126 adet anket uygulaması analizlerde kullanılmıştır. Regresyon analizi sonuçlarına göre, liderlik yaklaşımları ile çalışanların iş tatmini arasında anlamlı ve olumlu bir ilişki olduğu, Kruskal - Wallis H testi kullanılarak yapılan analizlerde ise işgören devir hızı ile iş tatmini arasında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Yönetim, Liderlik, İletişim, Otel İşletmeleri, Etkileşimsel ve dönüşümsel liderlik; İşgören Devri