İletişim Fakültesi Müfredatlarının Medya Sektörü İş İlanları Üzerinden Sektörel Beklentileri Karşılama Yeterliğinin İncelenmesi


ÜÇLER N., BÜYÜKÇELİKOK T. Ö.

Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.20, sa.3, ss.1245-1269, 2021 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Çalışmanın konusunu, iletişim fakültesi mezunlarının sektörel donanım yeterliliğinin ve sektörde yaşananistihdam probleminin, iletişim fakültesi müfredatlarında yer alan ders içeriklerinin incelenmesiyle ele alınmasıoluşturmaktadır. Araştırmada, iletişim fakültesi ders içeriklerinin medya sektörünün ihtiyaç duyduğu nitelikliiş gücünü karşılamadaki yeterliliğinin ortaya çıkartılması amaçlanmıştır. Bu amaçla, yerel ağda en fazla işilanına sahip kariyer.net’te Ekim-Kasım 2020 tarih aralığında yayınlanan medya sektörü kategorisindeki ilgiliilanlar incelenmiştir. Bu ilanlar içerisinde aranan sektörel başlıklardaki iş ilanlarında belirtilen ‘aranannitelikler’, Nvivo Nitel Analiz Programı’nın tek kelimelik analiz özelliği ile en çok aranan niteliklerden en azaranana doğru sıralanmıştır. Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk 3 büyük şehri olmaları ve medya sektörü istihdamınıağırlık olarak barındırmaları nedeniyle belirlenmiş İstanbul, Ankara ve İzmir illerinde yer alan devletüniversitelerindeki iletişim fakültelerinin tüm bölümlerinin müfredatlarındaki ders içerikleri, belirlenensektörel beklentileri karşılama yeterliliğine göre içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Müfredatlardakisektör beklentilerini karşılamaya yönelik ders içerikleri üniversite ve bölümlere göre farklılaştığı araştırmanıntemel bulguları arasındadır. Ayrıca araştırma bulgularında müfredatların dijital içeriklere sahip olsalar dakuramsal ders içeriklerinin ağırlığını koruduğu görülmüştür. Araştırmada iletişim fakültesi müfredatlarınınsektörün nitelikli işgücü talebine ne derece yanıt verdiği ortaya konarak, beklentilere ilişkin önerilersunulmuştur.
Subject of the study is to examine the sectoral equipment competence of Communication Faculty graduates and the employment problem experienced in the sector by examining course contents in Faculty of Communication curriculum. In study, it was aimed to reveal adequacy of the course contents of communication faculty in meeting the qualified workforce needed by the media sector. For this purpose, the related postings in the media sector category published between October-November 2020 in kariyer.net, which has the most job postings in the local network, were examined. The 'sought-after qualifications' specified in the job postings in the sectoral titles sought among these postings are listed from the most sought-after qualifications to the least sought with the one-word analysis feature of Nvivo Qualitative Analysis Program. The first third-largest city to be and media sector of the Republic of Turkey identified because they accommodate the weight of employment in Istanbul, Ankara and Izmir course content in curriculum all parts of communications faculties in place state universities in provinces, were analyzed using content analysis method according to specified sectoral meet expectations qualification. It is among the main findings of the study that the course contents in the curriculum to meet the expectations of sector differ according to the university and departments. In addition, research findings showed that even though curriculum have digital content, theoretical course contents still dominate. In the study, suggestions regarding expectations were presented by demonstrating to what extent the curriculum of communication faculty respond to the sector's demand for qualified workforce.