Çocukların Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Etme Durumlarına Göre Problemli Teknoloji Kullanımları, Davranışları Ve Öz Düzenleme Becerileri


Creative Commons License

Ateş R. C., Tozduman Yaralı K.

8. Ulusal Çocuk Gelişimi Öğrenci Kongresi, İstanbul, Türkiye, 15 - 16 Eylül 2023

  • Yayın Türü: Bildiri / Yayınlanmadı
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • İstanbul Gelişim Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

ÇOCUKLARIN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINA DEVAM ETME DURUMLARINA GÖRE PROBLEMLİ TEKNOLOJİ KULLANIMLARI, DAVRANIŞLARI VE ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ

 

 

Çocuk Gelişimci Rabia Ceren ATEŞ

Aydın Adnan Menderes Üniversitesi

rabiacerenates@gmail.com

Arş. Gör. Sevinç Zeynep KAVRUK

Aydın Adnan Menderes Üniversitesi

s.zeynep.kavruk@adu.edu.tr

Doç. Dr. Kevser Tozduman YARALI

Aydın Adnan Menderes Üniversitesi

ktyarali@adu.edu.tr

 

 

 

Özet

Bu çalışmanın amacı, çocukların problemli teknoloji kullanımlarını, davranışlarını ve öz düzenleme becerilerini okul öncesi eğitim kurumlarına devam etme durumları açısından incelemektir. Analitik-kesitsel türdeki araştırmanın çalışma grubunu, Aydın Efeler ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında eğitime devam eden 5-6 yaş grubu 128 çocuk oluşturmuştur. Araştırma kapsamında Kişisel Bilgi Formu, Çocuklar İçin Problemli Teknoloji Kullanımı Ölçeği, Öz Düzenleme Becerileri Ölçeği ve Ladd ve Profilet Çocuk Davranış Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda öz düzenleme alt ölçeği olan düzenleme boyutu puanlarının, problemli teknoloji kullanımı puanlarının ve çocuk davranış ölçeğinin kaygılı ve korkulu olma alt boyutu ve hiperaktivite alt boyutunun çocukların okula gitme sürelerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği bulunmuştur.  Ayrıca çocukların hiperaktivite ve saldırganlık puanları ile öz düzenleme puanları arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.

 

Anahtar Kelimeler: Problemli teknoloji kullanımı, öz düzenleme becerileri, okul öncesi dönem

Summary

The aim of this study is to examine children's problematic technology use, behaviors and self-regulation skills in terms of their attendance at preschool education institutions. The study group of the analytical-cross-sectional study consisted of 128 children aged 5-6 years who continue their education in pre-school education institutions affiliated to the Ministry of National Education in Aydın Efeler district. Personal Information Form, Problematic Technology Use Scale for Children, Self-Regulation Skills Scale and Ladd and Profilet Child Behavior Scale were used within the scope of the research. The data of the research were analyzed using the SPSS package program. As a result of the research, it was found that the scores of the regulation dimension, which is the self-regulation subscale, the scores of problematic technology use, and the anxiety and fearfulness sub-dimension of the child behavior scale and the hyperactivity sub-dimension showed a significant difference according to the duration of the children's going to school. In addition, it was determined that there was a negative significant relationship between hyperactivity and aggression scores of children and self-regulation scores.

 

Keywords: Problematic technology use, self-regulation skills, preschool