An Investigation of Teaching and Learning Centers of Ivy League Universities in Terms of Their Contribution to Quality Higher Education


AKINLAR A., KAVGAOĞLU D.

Yaşadıkça Eğitim Dergisi, vol.38, no.3, pp.610-625, 2024 (Peer-Reviewed Journal) identifier

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 38 Issue: 3
  • Publication Date: 2024
  • Doi Number: 10.33308/26674874.2024383781
  • Journal Name: Yaşadıkça Eğitim Dergisi
  • Journal Indexes: Central & Eastern European Academic Source (CEEAS), Directory of Open Access Journals, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Page Numbers: pp.610-625
  • Istanbul Gelisim University Affiliated: Yes

Abstract

Teaching and learning centers play an important role in ensuring access to high-quality education. The goal of this research is to investigate the teaching and learning centers of Ivy League universities. The research is qualitative, and the document analysis method was preferred. The data obtained from document analysis were subjected to content analysis. Higher education institutions made up the population of the study, and the sample included the web pages of Ivy League University Teaching and Learning Centers, which were chosen using criterion sampling from purposive sampling methods. According to the research findings, Ivy League Teaching and Learning Centers promote quality higher education through active activities in five categories and 26 themes: strengthening academic and administrative staff, supporting students, developing educational programs, and university-community cooperation. These activities are critical for successful outcomes while applying to higher education institutions in Türkiye and other developing nations. Considering the findings of the study, it is thought that these functions, which make Ivy League Universities a powerful actor in the field of education, would be beneficial to be implemented both in Türkiye and around the world. As a matter of fact, teaching and learning centers serve the individual and society as a national social intervention tool where all stakeholders, the curriculum and the educational institution as a learning organization are also developed by taking education beyond the curriculum.
Öğretme ve öğrenme merkezleri, yüksek kaliteli eğitime erişimin sağlanmasında hayati bir rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı, Sarmaşık Ligi üniversitelerinin öğretme ve öğrenme merkezlerini incelemektir. Araştırma nitel bir araştırma olup doküman incelemesi yöntemi tercih edilmiştir. Doküman incelemesinden elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın evrenini yükseköğretim kurumları, örneklemini ise amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılarak seçilen Sarmaşık Ligi Üniversiteleri öğretme ve öğrenme merkezlerinin web sayfaları oluşturmaktadır. Araştırma bulgularına göre, Sarmaşık Ligi Üniversiteleri öğretme ve öğrenme merkezleri, akademik ve idari personeli güçlendirme, öğrencileri destekleme, eğitim programları geliştirme ve üniversite-toplum iş birliği olmak üzere beş kategori ve 26 temada aktif faaliyetler yoluyla kaliteli yükseköğretimi teşvik etmektedir. Bu faaliyetler, Türkiye ve diğer gelişmekte olan ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarına uygulandığında başarılı sonuçlar için kritik öneme sahiptir. Araştırmanın bulguları dikkate alındığında sarmaşık okullarını eğitim sahasında güçlü birer aktör yapan bu fonksiyonların gerek Türkiye gerekse dünya genelinde uygulanmasının faydalı olacağı düşünülmektedir. Nitekim öğretme ve öğrenme merkezleri eğitimi, müfredatın da ötesine taşıyarak tüm paydaşların, programın ve öğrenen bir organizasyon olarak eğitim kurumunun da geliştirildiği ulusal bir sosyal müdahale aracı olarak bireye ve topluma hizmet sunmaktadır.