İletişim alanında kitle iletişim araçlarının etkilerini ölçmeye yönelik araştırmalar bundanyaklaşık yüzyıl önce başlamıştır. Bu süreçte farklı araştırmacı ve kurumlar tarafından farklımetotlarla etki araştırmaları yapılmış ve araştırma sonuçları da farklı amaçlar için kullanılmıştır.İlk başta gerçekleştirilen etki araştırmaları siyasi haberlerin etkilerine odaklanılmışken zamanlaşiddet ve ekonomi haberlerinin okur üzerindeki etkileri de araştırma konusu olmuştur. Kitleiletişim araçlarında politik, ekonomik ve şiddet haberlerinden sonra büyük bir öneme sahip olanmagazin haberleri gerek gazetecilerin gerekse medya kuruluşlarının vazgeçilemez can simidihaline gelmiştir. Siyasi baskı, karı arttırma ve kolay olanı yakalama gibi nedenlerden dolayımagazin içerikli haber ve programlar yaygınlık kazanmaktadır. Bu çalışmada kitle iletişimaraçlarında büyük bir yer tutan magazin haberlerinin, özellikle de internet gazetelerindekimagazin haberlerinde işlenen aile içi sorunların okurların tutum ve davranışları üzerindekietkilerine odaklanılmıştır. Anket araştırması yöntemi ile gerçekleştirilen bu çalışmada, magazinhaberlerinde işlenen aile içi sorunların okurların tutum ve davranışları üzerinde orta düzeyde biretkiye sahip olduğu ortaya konulmuştur.
In the field of communication, studies on measuring th effects of mass media have started a century ago. In this period, effect measuring researches has been made by different researchers and institiutions with differnet methods and its results had been used for various purposes. When first studies were focusing on the effects of the political news, the effects of the violence news and the economic news on readers have started to become the themes of communication studies by time. Besides political, violence and economic news, the magazine news have an important place in mass media and has becoming an indispensable lifesaver of journalists and media organizations. Just because of political oppression and intend of raising the profit, the magazinecontaining news and programs are becoming populer. In this study, it was focused on the effects of magazin news about domestic problems on the attitude and the behavior of readers. By survey research methods, this essay has revealed that the magazine news about domestic problems has medium level effects on the attitude and the behavior of readers.